|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min BMW 540- 93 automat, var ute och åkte med bilen en dag och kände för o gasa lite men inte mer än vanligt sen ryckte det bara till o jag kände bilen började gå tyngre vid gaspådrag stannade till o hörde att den knackade från maskin och den går ojämnt ... Blåryker ganska skapligt när man gasar nu. Låter lite som att den inte går på alla cylindrar. Någon som har några funderingar på vad som har hänt? Ganska okunnig om m60b40 bilen är icke vanos | |
| antagligen har ett stift slått sig o delvis trillat ner i motorn, därför går din bil på 7 cylindrar. du bör inte köra bilen då en av dina kattar riskerar att brinna upp. så börja med o kolla så att alla stift är hela sen får du gå vidare med o läsa felkoder. | |
|
Stiften är hela bytte till nya efter den blev sådär .. Finns inga felkoder heller :/ använder inte bilen nu den bara står , vilket känns jävligt tråkigt .. :/ |
|
| det var ju konstigt... verkar mycket mysko. men ryck tändspolarna en och en med bilen igång o se om du kan hitta vilken det är som inte går. så har du ju kommit en liten bit på vägen! knacka brukar det göra när vatten eller oljepumpen håller på o ge sig men kan inte tänka mig att du åkt på två olika problem samtidigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.