|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag bytte LMM på min 525 häromdagen, och då gick bilen "lite" bättre än innan. dock dog den vid krypkörning. Jag hittade en vacuumslang som inte satt fast, och som var trasig. Antagligen hoppade den av vid bytet, men nu vet jag ju att den är trasig. Problemet är bara att jag kan inte riktigt fatta vilken slang det är, på realoem.. Det är en av de två slangar som går upp i luftbälgen nära insuget, närmare bestämt den som är närmast kupen (alltså den bakersta i färdriktningen). Är det någon som kan hjälpa mig med ett artikelnummer tro? :) Jag satte dit en pirat LMM som jag köpte på ebay för en femhundring för övrigt. Verkar funka bra. -- Markus | |
|
Slangen du söker är nr 10 i Länk. artikelnummer 13 41 1 738 187. Jag har samma fel på en av mina bilar men tänker kapa bort den del av slangen som spruckit och skarva i en kort ny slangbit. För att komma åt och lossa slangänden som sitter på tomgångsmotorn så krävs det en del skruvning och små händer för att komma åt under insugningsröret. I mitt fall slutade det med att jag tog ut båda slangarna och själva tomgångsmotorn. Det var för lite utrymme för att lossa slangklamren med delarna kvar under insugningsröret. Undrar lite hur det går att få tillbaka allting utan att ta bort insugningsröret... //Göran |
|
|
Tack för svar! Jo, jag kollade på hur det såg ut, på en bil på skroten, och jag har nog kommit fram till samma slutsats. Jag har tejpat den nu, men ska jobba på en snyggare lösning. Bara att få fast den på bälgen gav sår på underarmen. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.