|
|
|
|---|---|
|
Här kommer en länk till några varv från Knutstorpsträffen i augusti. För den som har problem att ladda få upp filmerna hjälper det med att högerklicka och "spara som". Länk PeO. | |
|
Hejs! Jag var oxå ner på Knutstorpträffen i Aug...(underbar bana förresten!)...I pauserna mellan bankörningarna så roade jag mig med att klocka lite bilar...bl,a min bror som kör M3E30,och jag såg åtminstone 3st M3E30 som körde på 1.16-tider(två av dom vet jag att dom inte kört banan förrut)+ en norsk M3E30 som körde 1.15...Så jag skulle nog påstå att M3E30 fortf är bland dom snabbare... Själv körde jag 1.23-tider med min 323:a... Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Du har säkert rätt. Jag har haft förmånen att både ha snabbare och långsammare E30 M3 framför mig och därför inte blivit upphunnen men väl fått köra om. Dock var det precis samma förra året. Kanske är det inte så många förare som gör 1.15 med sin E30 M3? Fast på ett femtonminuterspass med snittid på 1.16 så varvar man mig som gjorde 1.21 i snitt. Jag kan bara undra var de tog vägen. |
|
Esa |
PeOR: Hade du glömt handbromsen? Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.09.10 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
|
Jag inser att jag haft otur hittills för de enda E30 M3 jag sett på bana är de jag kört om. Kan vi inte rada upp inför någon bankörning så att man får ha lite ekipage med låga tider runt om sig? Om jag då blir uppsnurrad lovar jag att bli tyst. |
|
|
Förresten: Hur får ni 100 delar på era varvtider? (Ett antal har skickat in tider på 1.15.00 - 1.17.00). Tar ni det från ett vanligt stoppur och egentligen har +/- 0.3 i fel eller har ni riktiga grejor? |
|
|
Frågan är väl om inte fler M3:or hade handbromsen i för det var både nån E30 och E36 som agerade bromskloss på Knutan för mig. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
|
Jag kör med laptimer. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
Esa |
PeOR: Kommer du ner till Kinnekulle 1/9? Mina tider är klockade dels med stoppur och årets även kollade i efterhand på mina inspelningar. Jag tar ett ungefärligt snitt på tiderna eftersom det är omöjligt att få exakt. jag får aldrig mer än 0.15s fel om jag klockar 20ggr på videon. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.09.10 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
| Esa: Jag hade inte planerat Kinnekulle. Å andra sidan vore spännande med en ny bana så jag tar en funderare. Är du där då? | |
Esa |
Jag blir där, helt klart. Är din bil röd? Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.09.10 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
| Svartmetallic. Inga emblem. Alcantaraklädsel. Helt original. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.