|
|
|
|---|---|
| Är dett svårt att byta stötdämpare fram på en BMW 525 e34 ? All olja har runnit ut över brommsarna på en natt när jag skull köra i väg. Bilen har varit konstig ett bra tag ratten har skakat när man brommsar & bilen har varit vinglig. Vilket märke är bäst ? TACK!! | |
|
Jag hänger på tråden med en fråga till: Jag har sportchassit på min (M Sportfahrwerk), innebär det samma stötdämpare som vanliga chassit? Mina bakdämpare visar tydliga tecken på att börja tröttna, fram byttes tidigt i våras, hoppas att verkstaden fick dit rätt modell då. Exakt vad skiljer sportchassit från det vanliga? Andra fjädrar samt krängningshämnare? |
|
|
Angående frågan om märke så tycker jag att Bilstein eller koni kan platsa bland de bästa.... Mvh Janne. |
|
|
När jag nyligen köpte nya dämpare bak till min 325:a köpte jag BMW original, inte speciellt dyrt och klart godkända tycker jag. www.malte-racing.com |
|
KlantPelle |
Hej Rickard! Det är ganska enkelt att byta stötdämpare fram. Du behöver egentligen inte ta lös hela fjäderbenet. Istället kan du hissa bilen rejält (ca 50 cm, lossa bromsoket och vicka ut fjäderbenet från hjulhuset. Du behöver ett par stora rörtänger eller polygriper, en för att skruva lös dämparen och en för att samtidigt hålla fast fjäderbenet. En kompis som håller emot gör det hela klart enklare. Sedan är det bara att byta, skruva fast och se glad ut. Det blir en klar skillnad om du har vant dig med att köra på dåliga dämpare. Jag köpte Monroe för det var det som fanns på Mekonomen just då det var akut. Jag är helnöjd med dom. (ca 900:-/styck) Lycka till! Pelle Ps. Kolla om du behöver byta gummistopparna(eller vad dom nu heter) högst upp på dämparna. (ca 350:-/par) Ds. |
|
M sportfahrwerk är inte samma dämpare BMWCS Nr: 4798 |
|
| TACK för alla svaren. !!!!!!!!!!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.