AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.356

520d -07 facelift eller inte?

Har tittat på denna 520dA Länk

Och till frågan, har denna bil faceliften? har förstått att det -07 finns bilar som har facelift och dem utan.
Så, vad är skillnaden och är en bil utan facelift på nåt sätt dålig?
mvh
Det är en facelift syns bland annat på dimljusen som är runda på pre LCI. Dock fick inte 520d den nya motorn vid facelift.

Mvh Stephan
Ok, hur är den gamla motorn som bekantskap då?
Vad tror ni om den kärran, kändes smidigt med automat?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Faceliften kom i mars 2007 men motorn till 520d uppdaterades inte förrän i september det året. Gamla motorn har 163 hk och nya 177 hk. Det skiljer en del i skatt också har jag för mig.

Jag hade definitivt satsat på en facelift då den motorn är trevligare. Sedan ändrades framdörrarnas insida kraftigt i och med facelift och till det bättre anser jag.
Bilen i länken är ju facelift och har de nya dörrsidorna men den saknar den nya motorn samt växellådan/spaken.

Här är några med den nya motorn:

Länk
Länk
Länk
Länk
Ok, ja det är svårt man har ju en begränsad budget oxå!

Har även kollat på en 523i -07 ,något omdöme om en sådan, hur är motorn i dom? Tyckte den tickade lite en stund innan den blev varm är det nomalt?, hade gått 19000 mil, hur länge stoppar en sån motor?

Tack för svar
Jo visst har jag väl det. Dock inga jättegrejjer kanske!
523an är betydligt billigare men lite skeptisk till just motorn där kan de ju snabbt bli dyrt känns det som!
Hur är det med bensinmotorn i 523an, i detta fall en 177hk vad jag kan komma fram till! Är det normalt att den tickar när man startar upp bilen för att sedan sluta när den blir varm?
Bilen i fråga har gått 19000 mil och det är väl det som jag är mest skeptiskt till på denna bil. Vad säger ni experter på forumet?
_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Har precis köpt en 523iA touring M-sport 2007 och är super nöjd med den. Den har effekt så att det räcker, går hysfsat billigt (ca:0,82 L/milen blandad körning). Den tickar inget när den är kall, kan låta lite mer vid en riktig kall start i ca 5 sekunder innan den går perfekt! Min har faceliften och det är inget jag skulle vilja vara utan. Motorn ligger på 190 hk efter faceliften och samtigt så har du lägre skatt,förbrukning,ny automat låda med på köpet ;)! Är toppen nöjd!
Tror att du bli nöjd med en diesel också där du får en lite mer vridstark karaktär med samtigt ett högre motor ljud i lägre farter där bensinaren är absolut knäpp tyst!

Lycka till med köpet!

/Martin

//BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.