AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.918

Vad tycker ni om denna E39 M5 i Gävleborg?

Jag vet att annonsen inte bidrar med särskilt mycket information, men jag tänkte höra om någon vet något om denna bilen och vad ni tycker om priset. Vad tycker ni är rimligt för den? Ska man akta sig för en bil som är importerad?

Länk

All hjälp uppskattas!
Självklart ska du akta dig för en importerad bil, dem kan explodera precis när som helst:).

Skämt och sido. Stämmer det att den är import från en auktoriserad MWhandlare i Tyskland då den var ett år gammal och den fortfarande har samma ägare så är den tryggare att köpa än en sv-såld med fler än ett par ägare. Fråga på m5portal.com där finns det åtminstone basfakta om den. Det är en av 13st 2003års M5 E39 i Sverige av dessa är 3st sv-sålda, 9st Europaimport och 1st USA-import.

Länk

Länk

Mvh Stephan
Alla BMW är importerade från Tyskland - så det blir jobbigt om du ska akta dig för alla. :)

Skämt åsido: en ägare låter toppen, och att det är en facelift med uppdaterad motor, GPS, ratt, drygt 8000 mil etc är ju också toppen.

Men priset kan bara du avgöra om det är rimligt. Underbara bilar!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Stefan att en import från BMW-åf och sedan samma ägare i 9 år låter mycket bra. 03:orna är ovanliga och under 10' också så. Är bilen fin och väl underhållen så är kanske 180 minus sedvanligt prut rimligt. Det finns ju inte överdrivet med motsvarande bilar att jämföra med.

Hade själv en 03:a som jag sålde för 4 år sedan och den rullar numera i Norge.

___
//Ulf
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
En original M5 dessutom 03a klart värt en närmare titt,Skulle inte bry mig om den är import eller ej bara allt stämmer..Lycka till
mvh
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Fedunt: Du har PowerPost.
Tack för er input. Uppskattas verkligen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.