|
|
|
|---|---|
|
Har en bmw e38-95, Har stora problem med min biltelefon, går inte att ringa pga inget nät står det i handboken då en röd ring med ett streck över lyser el blinkar på teleluren samt att det ofta står välj operatör och hur väljer man det? | |
|
Det blinkar rött på kontrollen när svärmor ringer, det är en särskild grej som bara finns i komfort-paketet. ;) Nej men, har du satt i ett SIM-kort? De äldre E38 har en SIM-kortläsare bak i skuffen har jag för mig. De nyare har en kortläsare fram. |
|
|
Jaaa kanske det är svärmor haha den var bra, ja jag har simkort i skuffen och har haft det där innan problemet började. Grejen är att någon hade ryckt i antennen så den blev sne och glappade mellan antennfot och antenn så när jag vred den lite med handen så den gängade lite i antennfoten så funkade tele,bmw verkstaden bytte fot samt antenn till exakt likadann som jag hade men då endast en röd ring med ett streck över, Har samma simkort i skuffen i korthållaren,, enl tyska boken så betyder röda ringen ej kontakt med nätet. Har Comviq kortet och det har alltid funkat även bytt kort för att prova. |
|
| en gissning är att du ändå trots reparation inte fått ordning på antennen eller anslutningen mellan coaxialkabeln och antennen | |
|
..och fästanordningen till antennen måste få konakt med plåten för att få jordning. /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Dock det är ännu viktigare att antennsprötet faktiskt har kontakt med mittledaren på koaxialkabeln. - en antenn som sitter med mittledare på koaxen fungerar mer eller mindre halvdåligt även om det inte har kontakt med jordplan och bara hänger i luften (koaxkapelns skärm fungerar lite som jordplan i det här fallat) men är koaxskärmen/antennhållare väljordad men antennsprötet inte berör koaxialkabelns mittledare övh. så fungerar det inte alls - likaså om man med någon kardel/skräp lyckas kortsluta mellan skärm och mittledare på koaxialkabeln i samband med montering etc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.