|
|
|
|---|---|
|
Såg släpvagnskopplingen, alltså där som man kopplar in sladden från släpet på min nyinköpta 520 d. (Det är en elektriskt utfällbar krok.) Den ser lite annorlunda ut tycker jag. Vad är detta för någon koppling? Hur gör jag för att inkludera en bild i denna frågan? Ursäkta krångligheten i frågan. "Det är inte farten som dödar dig, det är smällen-It's not the fart that kills you, it's the smell." | |
|
Min farsa använder en adapter för att få elektroniken på sina gamla vagn att fungera tillsammans med hans nyare bil. Kanske det du också behöver. __________ Mvh Grelle |
|
|
Tackar för svaren. Då är det en 13-polig släpvagnskontakt typ Jaeger jag har då. Får väl införskaffa en adapter då. "Det är inte farten som dödar dig, det är smällen-It's not the fart that kills you, it's the smell." |
|
|
Då är det kanske en sån här jag behöver? Länk "Det är inte farten som dödar dig, det är smällen-It's not the fart that kills you, it's the smell." |
|
|
Det brukar ligga en sådan i "reservhjulsbaljan", så kika runt i alla fack i bagaget - troligen ligger det redan en där! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag ska kolla Johan B. Jag vet att förra ägaren kört släp så såvida han inte behöll den själv så kanske den ligger där. "Det är inte farten som dödar dig, det är smällen-It's not the fart that kills you, it's the smell." |
|
|
Finns att köpa på vilken Biltema eller Jula som helst om du saknar. Behöver inte ha BMWs. ------- //Lövet |
|
|
Eller hade förra ägaren 13polers kontakt på sitt släp. Jag har ännu inte sett något släp med 13polers kontakt ännu men de jag kör är antingen eget,svärfars (båda äldre) eller hyrsläp och de har alla haft 7polers-kontakt så jag använder min medföljande 13-7adapter varje gång. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Mekonomen ser hellre att du jämför med BMWs pris vill jag lova ------- //Lövet |
|
|
Jag har bytt till 13-pol på båda släpen. Slipper både adapter och att låna ut släpen till grannarna ;) **BMW-ägare i 33 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Men är det nån skillnad på 13 eller 7 polig? Varför finns 13 polig när nästan alla husvagnar/släp är 7 poliga? "Det är inte farten som dödar dig, det är smällen-It's not the fart that kills you, it's the smell." |
|
| Den 13-poliga kontakten möjliggör bland annat 12V matning från bilen och backljus, vilket inte är möjligt med den 7-poliga kontakten. Flera nya husvagnar förses idag med 13-polig kontakt. | |
|
Så man skulle kunna driva t.ex kylskåpet i husvagnen då? "Det är inte farten som dödar dig, det är smällen-It's not the fart that kills you, it's the smell." |
|
| Jönne: Ja, det går att driva kylskåpet. Det finns både konstant 12V och tändningsreglerad 12V i den 13-poliga kontakten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.