|
|
|
|---|---|
|
Tänkte göra som killen i videon och installera AUX-kabel så jag kan spela från mobilen. Vart hittar ja en sådan kabel som han har i videon? Någon som kan länka till den rätta kabeln? Länk | |
| Sen undrar jag om man måste uppdatera mjukvaran om jag installerar AUX.kabeln? Har originalstereon och CD växlare i nu . | |
|
Länk Funkar en sådan tro? Ser ju ej ut som samma anslutning som i videon? vet ni nån på typ elgiganten eller nåt så får ni gärna länka så ja kan dra o köpa en.. så slipper man köpa från ebay och vänta på leverans osv. |
|
|
Länk Denna köpte jag och gjorde kodningen själv. Kabeln du länkade e inte en hona så den går endast att använda då du lyssnar på musik från 3.5mm auxen. Antar att du förstod det men man vet aldrig. Detta är förklarat på många ställen. |
|
| Om du bor i närheten skulle jag kunna hjälpa med kodning, men annars så tror jag att bmw tar ca 1800-2000:- för kodningen. | |
| F-tar det vore ju toppensjysst av dig. Vart i landet befinner du dig? Jag bor i Skaraborg. Kan åka en bit såklart :) | |
| Går ej att lägga kabeln i varukorgen och jag hittar ingen annan väg till produkten. | |
|
Ooops.. Bara 48.5 mil emellan :P De veerkar har plockat produkten ur lager. Här finns en lika. Länk |
|
| Det dära blocket du ser på ena sidan av kablen kommer du inte att behöva. Du ska peta ut dessa små 0.5mm pinnar ur blocket med en nål eller liten skruvmejsel. Sedan ska de in i D-blocket bakom stereon. | |
|
Okey grymt fixar en sådan kabel idag, tack för hjälpen :) haha 48 mil bara ^^ Undra om det finns ngn annan här på forumet som kan koda? Som bor närmare. |
|
| Ingen aning ^^ | |
| Haru nått tips på vad man kan använda att bända loss panelen med som ej skadar panelen? | |
|
Hade lite svårt för detta också, tyvärr råkade en flisa lossna en gång då jag gjorde det, väldigt liten men de känndes onödigt. Har haft bort min runt 5ggr nu :P Iallafall så fick ja upp den med en tumstock en gång haha, sen en annan gång tog ja en liten grövre skruvmejsel som ja tejpade. Man ska alltså inte bända/trycka upp panelen, om man inte har rätt verktyg dvs. Jag pressade in mejseln lite lätt sen drog ja den uppåt lixom. Då du fått upp den i början så äre väldigt lätt sen. |
|
| Lånar tråden lite grann. Är adaptern från BRL även kompatibel till min 525xi E60? | |
| Det ska va samma lika. Så ja. | |
| Eddie_boy! kolla på Jula efter artikelnummer 600000, brytspak kallar dom det för. | |
| Vet ju inte om BMw har dessa verktyg med? Men jag använder något som går att köpa på Volvo/Bilia som de kallar "Fiskben" som är ett plastverktyg avsett för detta... | |
| Exakt som killen har på videon. Säkert att BMW ha dessa, eller ebay. Man bör ha sånna för att inte knäcka eller repa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.