|
|
|
|---|---|
|
Har stationerna olika kvalitet på sin diesel? Har kollat runt lite på forumet ang det. När man hade bensinare så tänkte man ju inte på sånt. Spelar det någon roll vart man tankar? Själv tankar jag på ok/q8. "Det är inte farten som dödar dig, det är smällen-It's not the fart that kills you, it's the smell." | |
Verdi |
Efter att ha tankat på olika mackar i Sverige och även i Danmark och Tyskland så kan jag nästan slå fast att skillnaderna är mikroskopiska. Bilen drog snarare mer i Tyskland än i Sverige (väldigt lite autobahn så det var inte det. ;-)) |
|
För att kunna märka skillnader mellan EU diesel eller olika kvaliteter krävs att man kör samma sträcka med ungefär samma förutsättningar vid jämförelse. Troligtvis blir det en liten skillnad jmf med EU diesel men inte så stor. Däcktryck, yttertemperatur och nivåskillnader spelar större roll. Har heller inte märkt skillnad de gånger jag tankar i Sverige. Att jag istället tankar i Danmark beror på att literpriset är 2kr billigare. Men det är en annan historia... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.