|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
så bmw scanner är att föredra före den jag länka? Länk va ju bara nån hundralapp dyrare. //Andree |
|
|
Yes Ola jag beställde den redan i torsdags :) Skulle vara helst XP men enligt tidigare provare så funkar Vista åxo! |
|
|
ISTA,ISIS GT1,DIS,PROGMAN Installerade Autocom/Eclipse/OPUS 2013.R2 (FULL Pack) incl update to 2013.2.2+Autodata 3.40 till en bekant nu i helgen,och BMW databasen är uppdaterad till 2013,efter vad jag såg efter att ha uppdaterat Interfacet åt honom,och bara testkört Autocom lite snabbt Bosch ESI[tronic] 2Q.2013 är ett annat till Bosch och Autocom behövs ju givetvis interface..Autocoms hästlängder billigare Andra nytto/info BMW prg som jag kan rek är BMW ETK 08/2013 BMW WDS 12 BMW KSD 2013 Tecdoc 3Q.2013 Multilanguage Atris Vivid Workshopdata Multilanguage 2Q.2013 |
|
|
Men BMW ISTA/ISIS/ISID är top of the line.. samma som BMWs verkstäder världen över använder!!! |
|
| Hej tar upp tråden igen, nu har jag fått hem bmw scanner prog: men får ingen kontakt med bilen,alltså datorn hittar ej porten,, kör 32-bitars men har vista, så det kanske inte lämpar sig, någon som vet? | |
|
Väntar på att min scanner ska komma, men har du kikat på youtube? finns några guider där som e lätta att följa. //Andree |
|
|
"Tolle" ska det va såklart... |
|
|
Använder Carsoft till "äldre" BMW för prog av airbagenheter mm, och autocom till nyare som även tar nästan alla bilar som är värt mycket. Använder inpa för prog i "nyare" BMW-bilar. Har använt ELM 323/327 tidigare till andra bilar med enkla program. Helt ok för enklare manövrar. Mvh Jonas B |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Brynet : Fungerar Carsoft till så gamla modeller som E34 för att läsa och radera airbag-felkoder? |
|
På E34 facelift fungerar det med carsoft. Tyvärr inte på de tidigare. Mvh Jonas B |
|
|
På E34 facelift fungerar det med carsoft. Tyvärr inte på de tidigare. Mvh Jonas B |
|
Hmmmm... Hur definerar vi facelift på E34? Är det när de breda njurarna kom? Var inte det olika år för olika modeller? |
|
Hade en 530-94 som jag hittade en Abs-givare på. Har för mig att det gick att återställa airbagen med. Nollade servicen bara för att testa. På min fars 530-90 funkar inte mycket med carsoft tyvärr. Har dock inte kollat På hans -92, men det tål att testas. Mvh Jonas B |
|
|
Testade även på 24v 525-93 o fejkade kamgivare som hittades. Det jag kallar facelift på E34 är när V8 kom ist M30 och är 24v kom då speglarna fick smala "armar". Du vet vad jag menar, den 24v pratar med carsoft. Mvh Jonas B |
|
Jupps, då hänger jag med :-) Funderar då på om det fungerar på en 518i med M40, den kom ju redan 1990. Eller om det fungerar först på 518i med M43 som kom 1995. Enklast vore ju om jag gjorde ett försök, får se om jag får lite tid över att skaffa Carsoft. Fast skaffa och få igång Carsoft bara för att prova att läsa av en airbag-lampa på en bil som jag kanske skrotar om en månad ligger just nu inte på min Top10 priolista :-) |
|
Ska testa på farsans 518-92 bara för sakens skull o återkomma. ( min far gillar E34 skarpt, han har ganska många.....) Mvh Jonas B |
|
| Autocom fungerar klockrent , enkel att använda , | |
|
Autocom interface är ju betydligt mkt billigare än Boschs KTS Autocom 2013.2 (update 2.2.1.2) vs Bosch 2Q.2013 |
|
|
Har fått hem min BMW scanner 2.0.1 nu och installerat allt och den hittar bilen o så, men jag hittar bara ett diagnos program och ett nyckelkodnings program. Hur gör jag för att programera bältes varnare och dyligt måste ja tanka ner nån annan mjukvara till kabeln? //Andree |
|
|
gammla 1.4.0 verkar ju va mkt mer användar vänligt, synd att det inte funkar till e60. I denna videon Länk så går han in och får checkbox programering. Finns det nåt sånt i 2.0.1?? //Andree |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.