|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en BMW 320i touring -95 m52b20 enkelvanos. köpte mig en Malpassi linjär BTR för att ställa upp trycket o köra på etanol, först bytte jag till 328 spridare och bilen gick fint. till problemet med BTR:en, jag vet att trycket ska ligga på 3,5bar vid pådrag och 2,8-3,1 vid tomgång original. Ställde upp grundtrycket till 4 bar med BTR:en och satte sedan dit vakum slangen igen och då sjönk han ner till ca 3,5 vilket är rätt, men vid gaspådrag så sjunker trycket med 2 hela bar oavsett om vakum slangen är i eller ej och som jag har förstått det så ska inte soppa trycket sjunka alls om vakum slangen inte är i?har prövat massor nu, har prövat med en annan fuelrail utan originalregulatorn, samma problem återstod, har en Walbro GSS 340 pump som ska pumpa 255lph och klara ca 500-550 hk på bensin och 400-450 hk på etanol, så pumpen bör ju klara 4 bar med hästlängder tycker jag, prövade att byta till en original pump och dessa pumpar sitter även i E36 M3an så dom bör ju palla, men samma problem återstod, bränslefiltret i tanken är nytt, filtret under bilen är nytt det med, så jag har ingen aning vad problemet kan va? Tacksam för svar. | |
|
Det beror helt på pumpkurvan dvs vilket flöde ger den vid 4bar? /Martin |
|
|
3bar = 255l/h 5bar = 205l/h så 4 bar bör ligga någonstans på 230l/h |
|
| och vid 4 bar ska mina spridare flöda 267.2cc | |
| Ursäkta om jag lånar tråden lite, hoppas de är ok! Försöker själv mäta upp mitt bränslatryck och får de ej att funka! Vilke sorts mätklockor fungerar de att kolla trycket med? Har nämligern gjort ett t-kors på soppaslangen till btr, men den står på noll! Kopplar jag rätt? | |
| Det finns väl ett mätuttag på railen? | |
| Ingen som kan något om mitt bekymmer?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.