|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra hur det är att byta framvagnsbussningar på en 325i E46 -03? är det något man gör på egen hand om man är van vid att meka? Krävs det att något annat byts samtidigt? Vad kostar det om man ska göra det på verkstad? Tacksam för alla tips!! | |
|
Inga större problem att byta själv. Har du mekar vana hade jag inte lämnat in den för detta. Onödig kostnad. Antar det är de bakre länkarms bussningarna du ska byta. Brukar själv borra sönder gummit på de gamla som ska av. Sedan är det lite jobbigare att få i de nya, men det går. Ska du ha powerflex, så är det betydligt lättare att montera på de nya. |
|
|
Krängningshämmarstagen kanske också är slut. Bussningarna till tvär staget lika bra att byta dem med. Lätta att komma åt. Framvagns inställning är inget tvång, men är ju inte fel att göra efter bytet om de är tok slut. |
|
|
Problemet är väl att när bussningarna är slut, brukar även spindellederna i bärarmarna vara det också... Så tyvärr brukar man åka på att byta hela bärarmarna och då är det klart enklast att köpa sådana som redan har de bakre bussningarna monterade från fabrik, då slipper du betala för en hel del onödig verkstadstid. www.claus-autoparts.se har prisvärda kompletta framvagnskit. Jag skulle hävda att du alltid bör göra en fyrhjulsinställning efter du lossat bärarmarna i framvagnen, annars riskerar du att få onödigt stort slitage på däcken och sämre vägegenskaper samt vibrationer och annat tråkigt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag tackar och bockar för samtliga råd! det var till mycket stor hjälp. TACK! |
|
| Precis, lika bra att byta hela länkarmarna. Lite trångt att komma åt muttrarna på leden som sitter innerst, annars är det piece of cake. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.