|
|
|
|---|---|
|
Puttar jag spaken framåt så spolar det bak och torkaren går igång. Sen ska den gå på intervall förstår jag det som när jag läser instruktionsboken. Och drar jag tillbaka spaken mot mig så ska den sluta torka. Men det gör den inte. Det klickar inte till i spaken som det gör på E91. Frågan är om spaken är sönder och att det ska vara en "hack" eller om det är nått relä som spökar? /Stefan OO=00=OO | |
|
Vet inte hur det är på E36 men på min e46touring är det 4 lägen i längsled på torkarspaken. 2 fasta och 2 återfjädrande. Närmast föraren är det fjädrande läget som spolar framrutan och framtorkarna går några slag. Släpper man spaken däeifrån går den till "normal-läget" där man genom att vrida med- eller moturs för att slå på framtorkarna. Nästa läge framåt är baktorkare på och då går de på intervall förutom om man lägger i backen då den går kontinuerligt. Främsta läget är det fjädrande läget för spolning av bakrutan. Precis som på framrutan så går baktorkaren några slag då man spolar. Oavsett om baktorkaren är på eller av så går framtorkaren enligt läget med/moturs (helfart, halvfart, regnsensor alt intervall, av och fjädrande neråt ger ett drag med framtorkare). Jag har alltså två fasta lägen i längsled med ett "diskret klick" emellan. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hmm. Det är det "klicket" framåt jag inte känner. Kan någon verifiera att det ska finnas på E36 också. I så fall får jag leta rätt på en ny spak. Det är bara bakrutetorkarfunktionen som är osäker. Fram funkar som den ska med intervall och spolning osv. /Stefan OO=00=OO |
|
|
Har inget "klick" på min E36 Touring -99. Första strycket framåt (i bilens riktning) spolar och startar intervallet på bakrutan. Ett andra tryck framåt stoppar intervalltorkningen. Fast just nu är det dålig kontakt i spaken så ibland får man igång den men kanske inte av den. Då måste man stänga av tändningen för att den ska sluta. |
|
|
Ok. Tyckte jag läst boken. Men får kanske läsa igen... Kanske kan vara lite kontaktfel/glapp i min spak oxå med 34000mil. /Stefan OO=00=OO |
|
| Du har nog inget kontaktfel. Det är som folkeorg skriver att du trycker spaken framåt både när du ska slå på intervallen och stänga av den. | |
|
Va fint! Hoppas på det! :-) Regnar nu så får prova det... /Stefan OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.