AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
495

AC-problem!

Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Min temperaturmätare har fått fnatt! Den piper och visar helt plötsligt -40 grader, ibland andra gradantal. Ibland slutar AC:n att fungera, men kommer oftast tillbaka efter ett par minuter igen. Börjar dock att bli skapligt trött på pipandet och att AC:n lägger av när det är +28 ute....
Säg inte att det är AC:n som är paj :-( DYRT....
Troligen givaren till yttertempmätaren.
Sitter höger fram nånstans bakom ev. dimljus. Säkert nån annan som vet exakt var.
Kolla i första hand efter avbrott i kablaget, sitter en skarvkontakt på kabeln i närheten av givaren.
Fel här kan möjligen lura AC:n att sluta funka, förutom att mätaren visar fel.

FP
Th
59
Thall
328Ci 00:a
"Ibland slutar AC:n att fungera, men kommer oftast tillbaka efter ett par minuter igen."

Jag hade nyligen en nyckfull AC som hoppade mellan 0 & helfart närhelst det passade. Vid servicen så byttes motståndet för en billig penning och min rädsla för att AC pajat försvann. Tempmätaren höll sig dock på mattan.

----------------------------------
Länk
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Har lyckats lokalisera givaren (tror jag) under vänster dimljus.En 3 cm lång pigg som sitter fast i en plastklämma. Skall försöka kolla om det är något fel där, tack för hjälpen!

Mvh Gunnar
Ko
84
Kokerskan
Biarritz blau 540IM -00
tjena!

Har haft samma problem, kolla sträckaren till remmen som drar Ac:n, om den är dålig så slår ac:n av emellanåt, eftersom remmen blir för slak!
Sträckaren har ett hjul av baccelit som "skär" ihop efter ett par 8-10.000 mil....

lycka till med sökandet!

Kokerskan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.