|
|
|
|---|---|
|
Min temperaturmätare har fått fnatt! Den piper och visar helt plötsligt -40 grader, ibland andra gradantal. Ibland slutar AC:n att fungera, men kommer oftast tillbaka efter ett par minuter igen. Börjar dock att bli skapligt trött på pipandet och att AC:n lägger av när det är +28 ute.... Säg inte att det är AC:n som är paj :-( DYRT.... | |
|
Troligen givaren till yttertempmätaren. Sitter höger fram nånstans bakom ev. dimljus. Säkert nån annan som vet exakt var. Kolla i första hand efter avbrott i kablaget, sitter en skarvkontakt på kabeln i närheten av givaren. Fel här kan möjligen lura AC:n att sluta funka, förutom att mätaren visar fel. FP |
|
|
"Ibland slutar AC:n att fungera, men kommer oftast tillbaka efter ett par minuter igen." Jag hade nyligen en nyckfull AC som hoppade mellan 0 & helfart närhelst det passade. Vid servicen så byttes motståndet för en billig penning och min rädsla för att AC pajat försvann. Tempmätaren höll sig dock på mattan. ---------------------------------- Länk |
|
|
Har lyckats lokalisera givaren (tror jag) under vänster dimljus.En 3 cm lång pigg som sitter fast i en plastklämma. Skall försöka kolla om det är något fel där, tack för hjälpen! Mvh Gunnar |
|
|
tjena! Har haft samma problem, kolla sträckaren till remmen som drar Ac:n, om den är dålig så slår ac:n av emellanåt, eftersom remmen blir för slak! Sträckaren har ett hjul av baccelit som "skär" ihop efter ett par 8-10.000 mil.... lycka till med sökandet! Kokerskan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.