AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.903

BMW 523 från 2000 välvårdad kan den vara värd 59990kr?

Tittade på Blocket efter en fin BMW 523 e39. Hittade en välvårdad (från 2000) påstår annonsören och enligt bilderna verkar den vara i fint skick. Vet inte om man får länka så jag skippar det, lätt att hitta annonsen på Blocket. Vad är den värd om lacken och resten av bilen är i toppenskick? Vad skiljer i värde om den skulle ha lite rost eller inte perfekt i lacken men i övrigt välskött och servad? Tacksam för vettiga svar.
Sålde min välvårdade 528 -00 23k mil 100% servad hos BMW för c:a 22.000 kr för 2½ år sedan...ingen rost gick som en klocka.

Åkte utomlands ett år så jaag var tvungen att sälja annars hade jag haft kvar den ett tag till.

60k för en 523 ? Låter läskigt dyrt
Minns fel 29000 kr var det.
523 har i tester visat sig ha 185hk. Inte märkt någon stor skillnad mellan dom i acc. 29000 för två år sedan för en välvårdad 528 från 2000 var billigt. BMW lyckades få till designen perfekt med e39, mycket vacker.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Alldeles för högt pris! För de pengarna får du en sen faceliftad 525i i mycket bra skick!
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tok dyr!

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Länk

Det är antagligen denna du menar..?

Ja, den var ju inte gratis och visst, du får oftast vad du betalar för, men för det priset hade jag önskat att miltalet var under 10000mil.

Det jag kan tänka mig behöver kollas om det är bytt är typ bromsar(både skivor o belägg runt om), handbromsbackar, v-pump(evtl också kylare/exp.kärl), stötdämpare(runt om)...åtminstone...har detta inte behövts bytas ut ännu så behöver du(om du köper vagnen) göra det inom en snar framtid.

Även bränslefilter+ olja i lådan + olja i bakaxeln skall vara bytt tycker jag, ok, ingen kostnad i det, men iaf..
Bränslepumpen brukar iofs hålla lite längre än nuvarande miltal på denna vagn, men det tål att tänkas på om det inte vore läge att byta den också..i förebyggande syfte.

Säger inte att bilen är totalt överprissatt(beror mycket på vad som är gjort/inte gjort och att rosten inte börjat krypa etc),men säljaren gör nog en bra vinst med denna vagn för utsatt pris :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.