|
|
|
|---|---|
| Jag har köpt insektsborttagare från Biltema. Det står att man ska torka bort det som blir över. Varför kan man inte spola bort det? | |
| Frätande om det får ligga på länge, därför det skall tas bort, spola på du. Det läggs ju ändå på i samband med tvätt av bil. | |
| Man undrar varför det inte står på flaskan att det kan spolas bort. Kan det vara av någon anledning? Typ att det tas inte bort av spolning? | |
|
Tja, utan att veta så är antagligen medlet inte helt skadefritt att få på plastdetaljer eller dylikt...OM det ligger kvar ett tag vilket det kanske kan göra om du spolar så att medlet "stänker runt" och ligger kvar på olämpliga delar av vagnen. Har inte själv läst någonting om denna produkt, men ring BILTEMA och fråga :) Jag har alltid spolat bort liknande medel + "sämskskinnat" vagnen efter en tvätt(brukar oftast tvätta hela bilen i samband med användandet av dylika inseksmedel), och jag har aldrig sett att bilen har tagit skada av det...iofs så kanske man ska torka bort medlet om det nu är lite "ohälsosamt för naturen" att spola ner det i avlopp/mark. Brukar ju finnas någonting finstilt om detta på en del medel man använder.. Mvh Janne. |
|
| Du har rätt. Det kan vara miljöskäl. | |
|
Snälla - torka INTE bort det. Det blir tvättrepor som ser tråkiga ut i solsken sedan. Skölj av - helst med högtryckstvätt så besparar du bilens lack slitage! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.