|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Köpte en bmw för ett tag sen som har ett stort rosthål i vänster framskärm. Den har färgkod 386/6, Farngruen Metallic. Den planerar jag att byta ut. Jag har hittat en skärm på bildelsbasen och dom fick fram att färgen hette "FARNGRUEN METALLIC 2122 583" Det verkar inte finnas så stort utbud på såna så det vore ju klockrent om det var samma. Någon som vet, eller som har några tips? Tack på förhand /Jagge | |
| Ja det finns högst sannolikt olika nyanser! | |
|
Titta på chassinummer brickan. Brukar sitta på vänstra fjäderbens tornet. Ska även stå vilken färg och kod du har där. Annars ta chassinumret, så kan exempelvis Bmw eller färgnisse tala om vilken nyans du har. |
|
|
Håller med Dawwe. Höll på med en bil för ett antal år sedan där jag inte fick till förbättringarna alls. Provade att blanda till på olika ställen men blev inte riktigt bra. Fördjupade mig i detta och de visade sig att de fanns 2 olika blandningar i samma färgkod. Fick förklarat för mig att de kan hända om en viss färg finns under en längre tid i utbudet kan de hända att tex bmw byter leverantörer etc.. Ringer man till bmw och frågar detta har dom ingen koll eftersom dom bara lagerför den senaste blandningen så att säga. I mitt fall här behövde jag den första sortens blandning som var något ljusare. Det svåra i det hela är att de är så otroligt små skillnader att de syns knappt om man gör ett färgtest på en liten yta. Sen när man drar upp de till en lite större yta så märks minsta lilla. |
|
|
Om det är till en bil av årsmodell 2001 så kan nog sol, väder, vägsalt och vind gjort sitt till olika blekingar mellan din bil och extra-skärmen men har du tur så blir det bra. har du otur så får du lacka om skärmen och då har du kanske ändå inte förlorat så mycket? Eller tänker du att om du ska lacka så är det bättre att köpa en helt ny skärm (kanske inte värt pengarna att lacka en redan begagnad skärm)? Svårt att säga utan att ha bil och skärm bredvid varandra, tror jag. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.