|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Ska byta olja i min automat, innan jag klämmer dit den. Har en vanlig adaptiv 5vxl automat till min 740-95 e38. Är det bara BMW:s svindyra olja som gäller? Någon som vet om en annan? Vad kostar den? Vart köper jag den i så fall. Alla tipps mottages tacksamt. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
|
se Länk under 02-07-03 ... |
|
|
Asken: Du har steptronic, det har inte Tobbz. Därav olika oljor i era lådor. Tobbz: Endast BMW har rätt olja till din låda, Shell LA2634, i 5 litersdunkar. Artikelnumret och instruktion för bytet ser du i länken nedan. Köp också ut filter, trågpackning och brickor till nivå- resp. avtappningsplugg. Det går åt ca 5.5 liter vid bytet så återanvänd lite av den gamla oljan om du inte vill köpa 2 st 5 litersdunkar (dyr, 200+/liter). Moment för trågskruvarna är 10 Nm, filterskruvarna 5 Nm, avtappningsplugg 50 Nm och nivåplugg 100 Nm. Länk |
|
| Ach ich bin semi-Blind, bra att någon läser bra:) | |
|
BLIR DE NÅN TURBIN SNART ELLER finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
Kanske kommer det en turbin idag, men du vet ju hur snacket går.... Kontakatar dig så fort jag har något konkret att komma med. Kane>> Tack för svaret, oljan var ju inte gratis i alla fall. Behöver även lite extra olja att spola "rören" för att bli av med all skit från min rasade låda. Jahapp, då var det bara BMW kvar att kontakta då. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Hej Min BMW handlare sa att de aldrig byte longlife oljan + att de sa att oljan kostade 2500:- för 5 liter. Men jag vill byta olja i allafall.Jag får väl utnyttja en annan BMW handlare.Synd att man inte får bra service i hem staden. MVH Daniel |
|
|
Mattias>> Idag(Torstag) kommer turbinen runt 11:00 på förmiddagen. Ringer dig så får vi se hur du har det :). Den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge.....hoppas jag! Hörs //Tobbe |
|
|
kalas, bara det inte är wiper grejor nu finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.