|
|
|
|---|---|
|
Röd lampa för hög motortemp har tänts på min e60, vad är troligaste felet, vattenpumpem? Bilen har gått 21000 mil BMW CS #5206 | |
|
Jag har samma bekymmer. Trodde först på felaktig vattenpump då den är elektrisk och den höga tempen "kommer och går" under körning. Men nu (idag) har misstankarna börjat gå mot termostaten/termostathuset. Så fort motortempen börjar stiga, slutar värmen i kupén fungera... Har stannat till vid detta tillfälle och har då bra vattentryck i slangen mellan termostathus och kylare vilket borde betyda att vattenpumpen är ok. (???) Någon som kan detta problem eller har haft liknande bekymmer?? |
|
| Tryck i slangen har du oavsett om vattenpumpen går eller inte när motorn är varm. | |
|
Ok. Vet du eller någon annan var den elektriska vattenpumpen sitter? Vanligt att de går sönder?? Tycker det är märkligt att värmen i kupén försvinner omedelbart, så fort motortempen stiger. Tack på förhand. |
|
| byte vattenpump på min får ca 3 veckor sedan , motor överhettad kom upp på i driven, kopplade upp bilen mot datan det stod vatten pump varvtal stämmer inte . ny kostar ca 3800 kr hittade eb begagnad i skroten för 900 kr och köpte nya 3 bultar , byte den i garaget med dumkraft det var jobbigt men det gick . | |
|
Tack för info!!! Var sitter pumpen? |
|
|
Oj sorry nogot fel på datan ...... Pumpen sitter om du står framifrån motorn på vänster sida längs nere termostaten sitter där med. |
|
|
Eftersom jag skapade tråden kan jag meddela att det var vattenpumpen. Värmen försvann även i bilen när motortemperaturen steg. Jag köpte en ny pump till min, gillar inte att köpa slitagedelar på skroten, den kan ju paja när som helst igen. BMW CS #5206 |
|
|
Ok. Låter som att jag får byta pump med. Stort tack för infon!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.