AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.184

Problem med innerbelysnin, och varningsblinkers går igång själv?

Tjenare! har haft lite problem med min 528 e39 ett tag nu som jag börjar irritera mig på, när jag låser upp bilen och startar den (detta varierar) så går varningsblinkersen igång direkt eller någon gång under 100m, innerbelysningen måste släckas manuellt, kan någon hjälpa mig med detta? hade ur förarstolen i bilen efter det lös Airbag lampan men den är släckt på verkstad och har inte tänds igen efter det, men dom här problemen har dykt upp? vad kan felet vara? Och Ja jag får varningar på alla dörrar om jag öppnar dom under färd

Har även lite problem med centrallåset och innerbelysningen! när man stänger av bilen och tar ut nyckeln så tänds innerbelysningen som den ska göra, men den slocknar aldrig? har vart med om att det har lyst morgonen dagen efter. hur ska jag gå till väga för att få lampan att slockna? jag vill ju att den ska vara tänd i max 10sekunder eller tills jag faktiskt stänger dörren, ibland kan den släckas om jag ständer dörren två gånger.

Har även problem med Centrallåset, att låsa upp brukar gå bra, men när jag ska låsa bilen måste jag trycka på ''låsa upp'' först annars vill det inte, alltså ''lås'' ''låsa upp'' ''lås'' då låser den sig?

Detta är mina ''stora'' bekymmer med min bil, är enormt tacksam om jag kan få hjälp att fixa det här! tack på förhand!
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
För mig låter det som att bilens krasch detektor har get upp.
Om jag inte är helt fel ute så har e39 precis som e38 ett sensorrelä som har till uppgift att låsa upp dörrarna tända innerbelysningen och starta varningsblinkersen då bilen krockar voltar eller utsätts för en kraftig stöt.
Jag misstänker att sensor reläet är en del av Ews o airbagsystemet.
Kolla i instruktionsboken det står där.
Så kolla av detta först för det kan ha koppling till detta. Mgn helt enkelt!

Med vänlig hälsning, /F1
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.