|
|
|
|---|---|
|
Hej, det är så att jag nyligen köpt mig en e91 från 2006, satt o knappade lite av ren nyfikenhet och får fram en varningslampa liknande en som varnar för kylvätskenivån.. Så därefter kollade jag expansionskärlet vilket nästintill var tomt.. Fyllde på vatten och körde med den knappa kilometern innan det plingade till i bilen och det kom upp samma varningsikon som tidigare. Lät bilen stå en stund, öppnade påfyllningslocket och det är ett rejält övertryck samtidigt som det varnar för låg vätskenivå..? Har kollat alla kylaranslutningar, slangar etc. men ser inget tecken på läckage... Någon som har tips på vad detta kan bero på? Vattenpump? | |
|
Där skall vara övertryck i kylsystemet så öppna inte locket när den nått drifttemperatur, jag vet inte om det gäller även E9x men på äldre bilar stod normalt tryck på kylarlocket. Och överstiger trycket den siffran löser locket ut som en ventil för att lätta på trycket, men det har inte hänt på din bil förstår jag? Om bilen fungerar som den skall och inte går i kok så tror jag att nivågivaren för kylarvattnet är på dåligt humör snarare än att vattenpumpen är defekt. Det är alltså gul varningslampa som tänds? :) //Bjersér |
|
| Det är en röd varningslampa som tänds ej gul..? | |
|
Läs manualen? De låter som att du behöver toppa upp och se till så att luften tar sig ut! Se bara till att du fyller på rätt typ av glykol så du inte blandar sorterna.. |
|
|
Röd lampa betyder väl att temperaturen är för hög medan gul betyder att nivån är för låg, vad säger din instruktionsbok? Om motorn överhettar kan du absolut ha rätt i att vattenpumpen är orsaken, men jag undvikit att köra med bilen om jag vore dig. //Bjersér |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.