|
|
|
|---|---|
| Vad är det för databox som sitter precis ovanför ECU boxen på M3 E36? | |
|
Sitter ingen box där på min! ECU:n sitter ju till höger högst upp på torpedväggen i motorutrymmet. Har du SMG så kanske de är något till den? Du har inte möjlighet att ta en bild? |
|
|
Ja precis det stället jag menar. Har tyvärr skruvat ihop allt igen men kanske måste öppna igen. Startspärren går i när det regnar så försöker felsöka. Därav undrar jag om boxen hade nåt med ews å göra. Bilen är en 94 så ingen smg. |
|
| Har bilen eftermonterat larm? | |
|
Det är vanos boxen, om du har en 3.0a |
|
|
Hur vet du att det ör startspärr som går i när det regnar? |
|
|
Det är en 3.0. Tack Lotec: inget händer när man vrider om nyckeln. All el osv funkar dock. vad kan det annars vara? Centrallåset funkar inte heller vid dessa tillfällen. |
|
|
Frågan kvarstår, har du eftermonterat larm? När du var inne i utrymmet för DME boxen, fanns de antydan till fukt/vatten? |
|
| Nix inget larm. Det var lite gulnat där inne så, inte rost men såg ut som det legat vatten där ett tag. | |
|
Så nu har det regnat inatt å bilfan startar inte! Blir fan tokig på detta! Har stoppat ECUn i en påse, öpnnade upp där nu för å se om det var vått men det var det inte! Någon med idéer? Hur hör centrallås och startspärr ihop? För jag vet direkt att den inte kommer starta när inte centrallåset fungerar. |
|
|
Tips. jordfel,de har nog tagit jorden från ett och samma ställe.lycka till. |
|
|
prova en styrbox utan ews? eller chip som tar bort för att undanröja problematiken? |
|
| Jo men vad finns det för alternativ då? Kan man inte koppla ur den själv på nåt sätt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.