AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.294

Renovering fälgar

Tänkte ta och fixa mina Alpina fälgar som fått klarlacksläpp på flera ställen och hade tänkt lämna till Intera, jag är lite undrande om något kan svara på om det räcker med lackering av framsidan av fälgen? behöver de ta bort däcker och balansera om vid lackering av framsidan?
Ja däcket måste bort...Har de inga skador alls mer än "stenskott", kan du lämna de till valfri billackerare som vet hur man lackerar (av lackerar, mattar ner) en fälg, dvs fälgar utan däck. Detta förutsätter att man vet att de är "felfria" i övrigt. Har de skrap mm får du lämna de till Intera för renovering. Jag hade dock lämnat de till Fälgfixarna i Helsingborg istället. De "helrenoverade" 4 st M3 GT fälgar åt mig, inkl montering av nya däck för 4800, detta var 2012. Fälgarna var i bra skick med några lättare "skrap". Intera är dyrare, men inte bättre, i mina ögon. Jag har nyttjat både Intera o Fälgfixarna....
Fälgarna är helt felfria förutom viss klarlacksläpp på några ställen, vet inte om det är värt pengarna fixa det lilla som är just nu faktiskt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.