AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.921

330D -09 hos DTN Cars AB

St
8
Strych
BMW E39 M5 -99
BMW E90 320D -08
Jag har fått upp ögonen för en 330D hos DTN Cars i GBG men jag har inte lyckats hitta så mycket om företaget i sig. Det enda är att de tidigare gick under namnet Daytona Bil AB och att de var svartlistade hos ARN. Finns det någon här som har erfarenhet av DTN Cars sedan tidigare eller eventuellt har varit och tagit er en titt på bilen i fråga.

Är lite orolig med tanke på att den är importerad och jag har inte så bra koll på hur man kan få fram info om bilen.

Länk
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Använd: Länk till o börja med.

Vänligen
Mattias
St
8
Strych
BMW E39 M5 -99
BMW E90 320D -08
Jag försökte göra det precis men de tycks ha något problem med sidan.
De debiterade mitt kort men jag fick felmeddelandet "Det var inte möjligt att ta ut på kortet - Inte godkänt"

Reg. nr. är DUD454
Någon som har varit där och tagit sig en titt på den?
Det du gör är att fråga din BMWåterförsäljare om utdrag från ISPA. Du får du reda på när den varit inne på service och garantiåtgärder och vilket kilometertal som då skrevs av. Carfax ger ingenting för import från Europa.

Vore bra om den är schysst för den är extremt välutrustad, klar tumme upp!

Aktiv farthållare, mmm:)

Mvh Stephan
St
8
Strych
BMW E39 M5 -99
BMW E90 320D -08
Okej, frågan är bara vart jag ska få tag i det på en söndag haha :)
Tack för tipsen.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Dom jobbar mest som bilförmedlare. De flesta bilarna är alltså kundbilar.
Med tanke på hur lite ägaren till DUD545 tjänar och att den inte är tagen i trafik i Sverige skulle jag inte göra någonting innan svaret från ISPA inkommer, du har tid att vänta tills på måndag. Det finns en likadan med något lägre utrustningsgrad hos en Tysk BMWhandlare för 201tkr så priset är för högt även om den har korrekt mätarställning.

Mvh Stephan
råbban
@stephan735i: Länka gärna till den tyska bilen för 201. Har svårt att hitta...
råbban:

Länk

Om du hellre vill läsa vilken utrustning den har på engelska eller svenska så knappa in A164685 på bmwarchive.de eller Länk

Kan du tänka dig en manuell får du en 10a för samma pengar Länk

Mvh Stephan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Stephan735i, hur tar du reda på hur mycket ägaren till bilen tjänar? Lite nyfiken, för jag trodde inte det fanns tillgängligt via nätet, i alla fall utan en kostnad.

Grelle: Man får ju reda på vilken procentsats i den kommun personer tjänar och ägaren till DUD tjänar mer än 13,5 % av personerna i Göteborg. Jämför det med Dan Sten Olsson som tjänar mer än alla andra i Göteborg=) och så klart står på 100 %. Inte exakt men ger en helt ok indikation. ratsit.se är sidan jag använder.

Mvh Stephan
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Strych

Bilens mil verkar stämma enligt bmws garantiutdrag. Bara att handla om allt annat står rätt till. PM om du vill ha utdraget mmsat till fin mobil. Mvh
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
fin=din
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Stephan735i: tack för förklaringen, då förstår jag hur du gjorde.

Den som Stephan hänvisar till kostar 23900EUR och när jag räknar får jag det till 207tusen , sedan tillkommer importkostnader på cirka 10tkr summa 217tkr och då har den gått 1000mil längre och lite sämre utrustningsgrad.... Räknar jag galet eller tänker jag fel ?

Det är ju inte säkert att personen har importerat i vinstsyfte heller men det känns ju som att något är lite knas eller?

Kan tillägga att det inte kryllar av välutrustade 330d M sport Touring 2009 under 24000Eur som har gått under 10000mil
Vad skönt att 330in var ok enligt ispa!

råbban: Använder du den här omvandlaren blir 23900eur, 201tkr Länk man får säkert göra en banköverföring för att få den lägre kursen.

09an i Tyskland är ju hos en auktoriserad handlare som ger en bra garanti. Om ägaren av den i Gbg köpt den privat eller gjort något mängdköp så kan han ju ha betalt 180tkr för den. Fast även om han betalt 200tkr så är väl 30tkr i vinst ok för en privatperson? Men hade jag tagit in den hade jag velat köra den ett tag.

Nu återstår det väl bara att åka och kika på den?!

Mvh Stephan
St
8
Strych
BMW E39 M5 -99
BMW E90 320D -08
Fick fram en hel del information efter besöket där.
Taket är sönder polerat och man kan se färgskiftningar på ett flertal ställen så den är garanterat om lackerad på en del ställen.

Det mest mystiska var att där fanns många delar under huven som absolut var helt nya. Jag hade med mig en kille som är väldigt bilkunning när det kommer till BMW och han var nästintill övertygad om att den varit krockad och fixad. Sen betedde sig bilen sjukt konstigt på motorvägen, precis som att chassit flexade.

Ärligt talat skulle jag nog aldrig få för mig att köpa en bil där. Säljarna gav ett sjukt oseriöst intryck och kollar man siffrorna så är soliditeten och kassa likviditeten inte direkt den bästa.

Efter ett par min på Flashback kom jag som sagt fram till att ägarna av företaget tidigare ägde Daytona Bilar (svartlistade av ARN) och att någon av ägarna tidigare var en OG medlem.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är alltid gratis ost i råttfällan...

-------
//Lövet
Trist.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.