AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.629

Tål nyckeln vatten?

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Haha, jag har ett otal gånger vart på väg att slänga mig i vattnet denna sommar med bilnyckeln i badshortsfickan. Lyckligtvis har jag kommit på det innan försent.

Någon som vet om nyckeln/fjärren tål att bli dränkt i vatten?
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Vissa gör det och vissa inte. Häromdagen tappade jag audinyckeln på båtbryggan genom en springa. Som tur var grunt så jag kunde hitta den. Jag var rädd att den inte skulle funka men den har funkat som den ska :)
Vet att polaren tappade sin bmw nyckel i djupsnö en gång och den la av..
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ex sambon slängde vår E39:as nyckel i tvättmaskin, jag slängde den i torkskåpet ett bar timmar och den fungerade hur bra som helst sen!

Ma
23
Markus Nilsson
330 ci -02 M-tech
320 Touring -98 (e36)
Hej!

Råkade hopp i poolen förra året med nyckeln/fjärren (1,6m djup). Badade någon minut innan jag upptäckte misstaget.
Lampan på nyckeln och fjärren funkar kanon 1 år senare.. Gjorde inget för att torka den. Tycker ju att dagens "nycklar" ska tåla att tappas i snö/vatten pölar :). Dock inte pooler, kanske :)

Vh

// Markus

BMW - When driving comes to live
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tvättade E91'ans nyckel i tvättmaskinen. Den överlevde, men det är nog inget jag kan rekommendera!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
En av min a nycklar till E39:an har gått hela tvättmaskinsprogram inte mindre än tre gånger. Still going strong!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.