AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
13.860

Köp av X3

Sida 2 av 2
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag undrar om det vilar en förbannelse över den här tråden? Först Fredriks temperatursensor och i morse strax efter ovanstående inlägg var det dags för startbatteriet på vår Lexus, nåja startkablar plockades fram i kväll och nu är den på bra humör igen men eventuellt får ett nytt startbatteri inhandlas för säkerhets skull.

Det är däremot två helt olika bilar där X3 är det körglada valet med fin väghållning och RX400h är den praktiska och bekväma bilen lite förenklat. En X3 med fyra är den billigare bilen i drift men gör man en mer rättvis jämförelse med 3.0Si som matchar drivlinan i Lexus bättre blir det nog jämnt.

Bägge är modeller jag kan rekommendera varmt!

//Bjersér
Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
Bilen är köpt nu och den är jättefin. Bra service av BMW i Grästorp. Säljaren körde upp den och tankade fulltank när han kom. Bilder på min sida kommer.
Tack för all hjälp.
Häls Niclas
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Har nu hittat några intresanta ex, en del av dom har Sensatec klädsel, hur är den vs skinn?

Mvh M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död.

Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Det har pratats om det tidigare i tråden.
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Gusvigilante jag ber om ursäkt :) att jag missade infon om sensatec. Har nu hittat en fin x3:a och det ser ut som att det blir affär på Lördag, jag vill tacka för alla tips och hoppas att jag blir en nöjd X-ägare.

M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780

Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Lygnt! :) hoppas du blir nöjd med bilen!
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Ja då var man ägare till en X3:a. Har bara kört från Norrtälje till Nynäshamn och några mil hemma i Visby och jag är redan supernöjd. X3:an såldes av en BMW club schweden medlem så det känns extra bra. Så det blev "lite" BMW snack under affärsuppgörelsen. Återigen tack för alla tips det underlättade i mitt sökandet efter en X3:a.

Mvh M.Jones© (Visby)

//BMW CS #6780

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Grattis du lär fortsätta att vara nöjd med den bilen, E83 är en trevlig bekantskap och M54 har verkligen en speciell karaktär!

//Bjersér
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Har nu varit X3 ägare i 14 dagar och måste säga att detta var ett mycket bra köp, t.o.m frugan tycker att det är den skönaste BMW:en vi ägt (den 8:e).
Att gå från en manuell låda till automat känns som helt rätt det är ju faktiskt 2013 nu ); har inte hittat något som är negativt tvärt om allt känns stabilt och tryggt, lite synd att man inte gjort detta köp tidigare.
Visserligen är denna X3:a hyffsat utrustad men det verkar som tillbehörsdelarna lyser med sin frånvaro, så är det någon som har några bra sidor att rekomendera så tar jag emot alla tips.

Mvh M.Jones En mycket NÖJD X3 ägar.

//BMW CS #6780

Känner igen fredriks problem, har även fått samma problem. Enkelt löst! Tydligen vad jag hört så är det ett ganska vanligt problem på x3orna.
mac-jones: Är du fortfarande nöjd med din X3? Har hittat en manuell 3,0i 2006 som jag är sugen på. Hur tycker du manuell och bensin funkar i X3?

Några problem med X3 3,0i pre-facelift?

Vad är ett rimligt pris på en manuell X3 3,0i 2006 8000 mil med M-paket, skinn, taklucka och dragkrok?
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

WGN: Jag är fotfarande mycket nöjd, jag valde att prova att köra med automatlåda istället för manuellt och jag ångrar mig inte en sekund, 3,0 6:an och automat upplever jag som den perfekta kombon. Jag rekomenderar dig prova alla varianter du kan men avsluta med 3,0:an bensin.
Lycka till från en MYCKET NÖJD X3@ ägare.

Mvh M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780

Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
mac-jones, hur mycket soppa drar din 3,0a?
Min brukar landa på ca 1,3 l/m vid blandad körning, har du samma erfarenhet?

Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

@ LeMans Blå för min del har det blivit mest stadskörning och där ligger jag på ca 1.5 -1.6 l/m men det är det värt.
Dom få gånger jag är ute på landvägen och kör så här års så ligger förbrukningen på ca 0.9 - 0.95 l/m, så en förbrukning på 1.3 l/m blandad körning är nog där jag också hamnar.

Gott Nytt År
Mvh M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.