|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Självrisken på trafikförsäkringen brukar vara 0 eller 1000kr. /Martin |
|
Karl-Hilding |
0-1000 kr???? |
|
0 kr? Vilket försäkringsbolag har 0kr? |
|
|
IF har 0kr i självrisk på trafikförsäkringen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
På trafikförsäkringen!!! Dvs motpartens (den vållande, den som kör emot din bil). 0kr är vanligt. Hos de jag kollat kan man välja 0/1000kr och så tillkommer 1000kr om förare under 24 år. Självrisken på vagnskadan (om motpart saknas) är nåt annat! /Martin |
|
|
Ja och vill grannen i det här fallet oxkså ha sin egen bil lagad, inte bara den han körde emot, får han ta detta på sin vagnskadeförsäkring. /Martin |
|
|
Det är väl inte alls säkert att man gör - det gör man ju bara om man valt att ha 1000-självrisk alternativet på trafikförsäkringen. Men med tanke på hur hans granne kör så är det en rishög som inte ens har någon vagnskadeförsäkring. Och jo Delorian - en normalt försiktig bilförare med sunt förnuft kanske inte känner att man touchar i en annan bil men ser åtminstone att "oj nu var det väldigt nära, bäst att jag går ut och tittar". Ingen som har körkort är så blind så man inte ser en sådan sak. |
|
| Alexander, va bra att vi har dig som vet allt och aldrig gjort fel. | |
|
För att sätta punkt i tråden vill jag bara meddela att jag fick rätt i fallet. Känns bra att motparten tog detta på allvar och erkände sig själv skyldig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.