|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en vän som har en BMW 330ci automat 20k mil import. Nu är den någon knas som vill byta 2t emellan mot sin m-utrustad bil med ungefär samma villkor fast manuell låda. Saken är att jag vill tro att att det är något lurt. Han är inte av svenskt ursprung, vilket iofs inte är något ont. Men sett från mina egna affärer kanske det inte alltid varit dem bästa. Så, går det få fram någon information på regnr BGY158? Och, euregbevis är omskrivet i Juni. Betyder det att han nyligen köpt bilen eller kan det bero på något annat? Vänlig hjälp mig så jag kan be han avvakta från denna bil. Tack på förhand! /4 | |
|
Han kan ha köpt bilen i Juni, skruvat den och besiktat den i augusti. Kontakta bilprovningen för att få fram milen från föregående besiktningar för att dubbelkolla. Den är importerad 2008 och 9 tidigare ägare, risken att den kan vara skruvad är stor. Kanske prova kontakta en BMW åf och be dem kolla när service är gjorda och miltal som är reggade. Utrustningslista S210A Dynamic stability control S249A Multifunction f steering wheel S346A Chrome Line exterieur S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S439A Interior trim finishers, matt chrome S459A Seat adjuster, electric, with memory S474A Deleted, front armrest S481A Sports seat S488A Lumbar support, driver and passenger S494A Seat heating driver/passenger S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S521A Rain sensor S522A Xenon Light Code Description (interface) Description (EPC) S534A Automatic air conditioning S620A Voice control S629A Car telephone (GSM) w card reader, front S661A Radio BMW Business (C43) S672A CD changer for 6 CDs S674A Hi-Fi System Harman Kardon S785A White direction indicator lights S788A BMW LA wheel, Individual L801A DNATIONAL VERSION GERMANY S863A Retailer Directory Europe S879A On-board vehicle literature German Close Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S226A Sports suspension settings S255A Sports leather steering wheel S520A Fog lights S548A Kilometer-calibrated speedometer S550A On-board computer S832A Battery in luggage compartment S851A Language version German |
|
|
Hej Om jag förstår rätt så ska din kompis byta till sig en M utrustad 330? Grejen e den att den bilen inte har någon M utrustning från fabrik. Kan vara eftermonterad såklart. Kolla milen.... //m |
|
|
Som någon en gång uttryckte det: "Det är alltid gratis ost i råttfällan!" Frågan man bör ställa sig är nog: Varför vill han byta bort sin bil som borde ha ett högre marknadsvärde mot din kompis bil? Därefter kan man fundera på: Varför har bilen haft nio ägare efter privatimporten? Varför har bilen fått ett M-paket eftermonterat - är det "styling" eller gjort i samband med en krockreparation? BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för back up:) Ja 9 ägare sedan -08 är för mig en tillräcklig varningsklocka. Nu ska jag bara få han att inse att det inte är någon bra idé. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.