|
|
|
|---|---|
|
har en 320d e46 -05 med sönderblästrade strålkastarglas. hittade sidor förut på nätet där man kunde tjacka enbart glasen utan hela strålkastarinsatser. måste byta dem nu iaf. någon som vet någon sida på nätet där man kan beställa enbart strålkastarglas? | |
| Länk | |
|
tackar. satt och kollade på den sidan igår. men hittade fan inte dem. haha |
|
|
Ring eller meila dem, det gjorde jag dom är väldigt tillmötesgående. ofta är det kod präglad i glaset typ Zkw. |
|
|
tack för hjälpen, ska kolla det. någon som vet om det blir märkbar skillnad på ljusbilden om man sätter på tonad strålkastarfilm på strålkastarna eller är ljusbilden helt ok? tänkte just i vintermörkret då man vill ha så ljust som möjligt på kvällen. |
|
|
Första som slog mig när jag såg det annonseras om film - är det verkligen tillåtet med annat än vitt ljus framåt? Xenon är väl ändå rätt vitt, om lite blåton. Trafikmässigt får man ju inte förväxlas med annat än en front på fordon. |
|
|
du har ju rätt i det du säger Nip. men jag tänkte eftersom att dem ändå har gjort reklam för det och säljer såna ark som är svarttonade. det är ju säkert inte lagligt men det är ju jävligt snyggt om man nu redan har en svart bil som jag har. svarta fälgar, svart tonade rutor, allt e svart :D |
|
|
Har köpt orginalglas och monterat det ena, följde instruktionen som finns under mekartips, det var ganska lätt.. Glaset sitter i alla fästen och tätningen mot motorhuven sitter perfekt. Verkar ändå inte helt tätt i och med att det blir kondens på insidan av glaset. Någon som varit med om något liknande eller har några tips? Det är på en 320i, 2005. Pelle A. |
|
|
Jag tänkte precis posta om samma sak - ena sidan får kondens för mig också. Den sidan jag gjorde först - är glasklar. Hade missat ett spänne på den problemsidan och sedan kört med ljusen på och trodde det var utvädrat och klart. Detta var för några veckor sedan och bilen stått i rejält solljus och det borde torkat upp. Men idag ser jag klar kondens - men som klarnar rätt fort just vid halvljusen - men helljussidan kan man knappt se insatsen. Det är väl två saker man undrar mest: #1. Bryr sig bilbesiktningen om ifall det är kondens i insatsen? #2. Bra sätt att felsöka för att hitta ev. vägar för läckage? Kylspray, hårtork, sprayflaska för blommor etc.. Annars fann jag en gammal post om att köra med kuddar som elektronikprylar ofta har -- som tar upp fukt. Vet inte om det måste till för att få innanmätet riktigt torrt. Såg också post om att det skulle finnas vädringshål på något sätt som skulle kunna vara igentäppta - hur är det med detta? Tänker att ursprungliga vattnet/fukten inte blivit utvädrad utan bara vilat någonstans i insatsen. Finns något i bilen vad gäller placering fläktar osv som gör vänstersidan svårare och mer utsatt? Hoppas jag kompletterar oOAndersOo frågeställning. |
|
|
oOAnders: Bytte du packning också? Gamla är rätt hård efter massa år och nya är mjuk och smidig. |
|
|
Inte sett några vädringshål, får kolla när jag monterar det andra glaset. Vart lite småstressad på slutet i och med att mörkret sänkte sig när jag höll på. Måste ha missat nåt, ska ju inte behöva ta hjälp av nått proffs för detta :) Gör om gör rätt antar jag... Pelle A. |
|
|
Sorry, Pelle, såg inte att du inte var originalpostare. För min del tror jag inte motorhuvstätningen skall göra hela jobbet - den hjälper nog till att det inte sköljer in vatten bara. Om vädringshål undrar jag om det inte lika gärna kan släppa in vatten när det regn och vått - har inte kunnat få det bekräftat eller dementerat. Annars kollade jag på Elfa nu, efter avfuktare - och man måste vara engelskspråkig numera - dehumidifier bag - kallas det, om man vill testa. |
|
| På vår 320-02 var lysena helt slut. Jag våtslipade dem med fint 1200 korns papper. Sedan gick jag på dem rejält med roterande polermaskin. Ser numer ut som nya på några meters avstånd. Tog ca en timme och kostade några kronor. | |
|
Ingen fara Nip, inte orginalpostare. Då var det klart! Andra glaset satt som berget, slet som f..med att få av det. Enklare att få på det nya. Gjorde om det första glaset också, ingen kondens nu. Har även monterat nya blinkers så har gett ett rejält lyft för utseendet, Om två veckor kommer jag få en ny motorhuv tack vare rostskyddsgarantin, så bilen kommer bli som ny :) |
|
|
Jag bytte glas med hjälp av en gammal forum medlem på min E46 -02 som numera är såld. Det var ganska smidigt. Beställde orginal utbytes glas från BMW och bytte själv med hjälp av enklare verktyg i garaget. Fanns ganska mycket info på amerikanska e46 forum inkl youtube filmer. Tips är att försöka ha så lite spolarvätska i som möjligt, det blir mindre spill när du drar ut strålkastarspolarna //Anders |
|
|
medlem heltsonika hjälpte mig vill jag minnas. Bra grabb dedär! Min tråd: Länk Se Även: Länk Länk //Anders |
|
|
Är numera proffs på att plocka av/sätta på strålkastarglas... Tre dagar efter bytet gick halvljuslampan, då det var bara att plocka av glaset igen. Tätt blev det också, man får vara noggrann där. Jag är inte proffs i övrigt men jag såg inget att annat sätt att byta lampan från andra hållet s.a.s. |
|
|
Byter du inte glödlampa från motorrummet. Må vara pilligt, åtmisntone med min M54 325-motor som gör att mina fingrar knappt får plats bakom men det går. Fick göra det på väg till fjällen förra året men det gick att lirka ut H7an och få dit den nya från motorrummet. Minns inte säkert om det var, hel eller halv eller om det var höger eller vänster men vill minnas att det är ungerfär lika trångt på båda sidorna. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.