|
|
|
|---|---|
|
Ja vad tycker ni om kolven i fyrans cylinder :) observera ventilen... Länk | |
|
Den ser lite anfrätt ut, ha på lite 5-56 så blir det bra ska du se. /Per |
|
|
Länken funkar ej |
|
|
Gör så här så funkar det bättre :) Länk |
|
|
är det ventilen som ligger längst upp i hörnet? antar att den lät ganska trevligt när detta uppstog? |
|
|
Länken har lagt av igen.. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
gå in på Länk istället. Stensth: Jo det är ventilen.. Det lät rätt mycket faktist! Jag kom och åkte i 50 ungefär när det började ticka som satan så jag svängde in på en parkering direkt och stängde av bilen. Sen lyfte jag av ventil kåpan och tittade utifall det var en vipparm som gått, men allt såg ok ut så jag satt tillbaka den och provstartade bilen och den tickade fortfarande. Men efter en minut så började det ticka ännu mer och sen så vart det tvärstopp! Det gick inte ens att vrida runt motorn då.. Men nu har jag iaf bytt motor i den så nu går den fint igen. |
|
|
Oki, tyckte det såg ut som det nämligen! Jag körde av en vippa på min 325, det tickande inte kan jag säga... Det bara sa pang och så gick den på 5 cyllar!!! |
|
|
Jo jag har kört av ett par vippor jag oxå! Jag gjorde det på den här bilen en vecka innan ventilen gick av, och det var på samma cylinder oxå så ventilen kanske fick sig en liten smäll då? När jag har kört av vippor så har det börjat rassla å ha sig som satan om man varvar mer än 1500 varv... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.