AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.194

Refug, kant, trottoar

Mi
31
MikaelDahlstrand
328i Touring -97
Dagens!

I morse när jag va på väg till jobbet och det var lagom blött så trampade jag på kanske lite hastigt i rondellen vilket resulterade att bilen fick ett kasst i ca30-40kmh, snurrade 180grader rakt mot en refug med ändan före, bakhjulet tog hårdaste smällen rakt på sen framhjulet som svängde lätt i den stunden. Kunde köra till jobbet max 2km) utan problem runt 50-70kmh men minsta ojämnhet på vägen gjorde så hjulet skrapade i hjulhuset.
Vid jobbet konstanterade jag att höger bärarm bak va snyggt krökt som de ska bli så hjulet har en mindre toe-out (/)? Altså tack vare undre länkarmen (bärarmen) är krökt så är hjulet intryckt ner till och står ut lite upp till(mot hjulhuset. Lyckades köra ca 2 mil med bilen efter jobbet för att köpa en bärarm i lägre hastighet utan större problem, utom att hjulet tar i. Bilen är sänkt från början o den skrapade i hjulhuset ibland redan innan krocken.
Och ratten står lite snett men bilen drar knappt betydligt åt nåt håll, inte heller när jag bromsar kanske kanske tyckte jag lite åt höger ibland men de är svårt o säga då bakhjulet står som de gör och däcken är 225or tror jag så de svänger redan av sig själv som de är hehe.
Min fråga är då jag inte hissat upp bilen än, jag vet att jag måste göra en hjulinställning efter jag bytt bärarmen såklart, men tror ni något blivit krökt fram pga ratten står lite snett? man ser att hjulet fått sig en smäll fram med (vitt sträck efter refugen)
Tror ni det bara är att byta bärarmen bak eller kan något mer tagit skada? Har läst runt och vet vad som kan ta stryk teoretiskt, men har inget vobbel eller vibrationer eller konstiga ljud (förutom skrepet hjul mot hjulhus), så min förhoppning är att de kanske inte är jätte alvarligt?
Det finns inte ett märke på karossen efter olyckan som tur va, bara fäljar och däck som tagit smällen.
Har precis lagt massa dyra pengar på givare o lambdor m.m så hoppas jag har lite tur i alla motgångar :)
Sorry för långt inlägg o tacksamt för svar!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.