AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
779

Blivit en BMW 528I ägare.

ny
33
nyllet84
528I -96
Hej då har jag bytt bort min Saab 9-5 mot en BMW 528i

Jag har ju massa frågor till er bmw killar o tjejer :P

kommer några bilder....
[url=Länk

[url=Länk

sen har jag lite frågor till er kunnigt bmw folk :P

Har bara fönster hissar fram. går det bygga om så jag kan få bak ???

sen har jag lilla färddatorn tror jag. går det byta hela mätarhuset och få det funka ???

går det få farthållare att fungera ?

är el och sånt draget även om inte bilen har allt ?

va en del frågar..

tacksam för alla svar

MVH

Mikael
Et
153
Etoda
523iAT -98
...samt Audi och Mercedes
Ledsen om jag är väldigt negativ, men... Det är så klart möjligt att göra allt, bara en fråga om hur mycket arbete och kostnad...

Det kan finnas fördraget till något enstaka, men det mesta inte. Farthållaren kräver utrustning under huven du inte har, rattkrans och ratt åtminstone (om du inte har M-ratt, vilket du inte lär ha i en snikutrustad bil). Möjligen kan du byta instrumenthuset (kräver programmering då det ej går att byta mätarhus mellan olika bilar utan aktivering) om du vill ha färddator. Kablage till elhissarna finns, om jag minns rätt, inte. Inget annat du behöver heller.

Ärligt talat, har du inte ett starkt intresse i bilelektronik, lämplig dator med programvara, pengar över (eller en donatorbil), älskar att skruva och riktigt gott om tid kan du nog lägga ner. Lättare och avsevärt billigare att byta bil, tyvärr. Följden av det du nu lärt dig är att bilarna utan farthållare m.m. är betydligt billigare än bilar med vettig utrustning.

Misströsta inte. Ta din bil som den är, den är precis lika trevlig att köra och har samma fjädringskomfort m.m. som alla andra 528. Motorn är dessutom en pärla som är lika mysig att varva ur varje gång. Ta sedan med dig erfarenheterna till nästa bilbyte.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Använd gärna forumet till att lära dig mer om olika modeller och utrustning så har du större chans att hitta precis den bil du vill ha!

----
BMW CS #6212
ny
33
nyllet84
528I -96
Jag gillar pilla med bilar. Hur vet man om man har färddata ? Har knapp på blink spaken ...

Det jag skulle vilja ha. Är elhissar bak. Då jag har hund smidigt kunna veva ner. Och helst acc

Denna bil har gått ganska kort och verkar vara i fint slick för så gammal bil... Kommer komma turbo lite sånt på den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.