AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.412

335i-07, fel på stereo, varningsljud, idrive

Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Då var det min tur att få problem. Jag har sökt på nätet men inte hittat svar på mina problem, kan vara att jag söker dåligt dock. Min 335i-07 har fått ett synnerligen irriterande fel. Det bara dök upp för några dagar sen. När bilen är kall så startar stereon som den ska, alla varningsljud som pdc, bälte, bensin osv funkar och idriven sköter sig som den ska. Efter ca 1-2 minuter dör allt ljud, stereo och varningar, kommer tillbaka nån sekund, dör, kommer tillbaka tills man har kört runt 10 minuter, då dör ljudet mer permanent och kan komma tillbaka i halvsekundssvep med lång intervall. Som ytterligare finess slutar rattknapparna, idriveratt och menyknapp att funka, samt att idriveratten får frihjul och går att snurra hur många varv man vill. Navigeringen funkar som den ska på skärmen, alla menyer funkar (men går inte att komma åt de gånger ratten och knapparna dör såklart).
Jag har provat att: Koppla loss batteriet en halvtimme, startat om systemet flertalet gånger genom att hålla in volymknapp och bägge ejectknapparna.
Jag ska ner till kompisens verkstad idag och se om det finns några felkoder och om man blir klokare av dem. Är det nån som har haft det här problemet och har en aning om vad det kan vara och vad man ska kolla på? Har sett en del inlägg om liknande fel men då verkar skärm och allt bli svart och så är det inte här. Jag får känslan av att nånting blir varmt och antingen slår ifrån eller blir glappt, men det kan ju vara egentligen vad som helst.
Ba
1
Bakhjulsdriven
545iA -04
K1200S -05
Har du ordning på Idriven ? Snarlikt problem på min 545:a med Pro/nav. För min del har utetemperaturen störst betydelse. Datorn/DVD-enhet startar alltid när det är kallt ute och funkar tills jag vrider av tändningen. Men när det blivit varmt ute eller i kupén så startar den ej, händer att den gör det efter några mils körning.

Tror inte det i mitt fall är problem med batteri, spänning, mjukvara.
Folke, Hammar med flera har varit inne på att det är kondensatorer i CD/DVD-enheten som är defekta. Det köper jag.

Nu är frågan, kan jag koppla ur den och köra några veckor utan. Funderar stark på att sända den till England för reparation.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.