AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.170

Rök ur kupéfläkt och luktar bränt.

s_
91
s_ahlen
328i-95
Hej, idag uppkom ett problem som har uppstått till och från, jag körde hem från jobbet och när jag nästan är hemma börjar det komma rök ur kupéfläktsreglagen och de luktar bränt? Efter det startar inte kupéfläkten men den kanske kommer igång den har gjort så förut och fungerat dagen efter.

Men i allafall detta har skett förut men de var ett tag sen nu, vad kan felet vara?
Någon måste ju veta vad det är.

Tacksam för svar!
s_
91
s_ahlen
328i-95
Ingen som har någon aning?
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Om det kommer rök ut brädan på bilen skulle jag inte köra en meter till utan koppla ur batteriet omedelbart och börja plocka isär och leta orsaken, det är sällan den typen av fel lagar sig självt.
ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
hej har en 530d -08 fick samma problem . när jag satte på tändningen vällde det in rök i från alla uttag det var en styr modul i fläkten gick på 17000 kr på bmw men som tur va gick det på brandförsäkringen det luktade väldigt starkt bränd elkabel var på resa 30 mil hemifrån och missade 3 dagar på jobbet men de får man ju ta
s_
91
s_ahlen
328i-95
Okej, men det här har bara uppkommit efter en tids körning aldrig hänt direkt när jag startat bilen. Borde vara motståndet men ska nog testa fläkten på direktström för att se att den går.
Hur gör man lättast de?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Hade samma på en E36a, luktade bränt företrädesvis på låg fart, fläkten var full med löv.
Efter att ha rensat ur dom var problemet borta.
Fläkten nås från en lucka i torpedväggen, kan vara svår att se, men det finns 4 skruvar i den svarta isoleringen rakt bakom motorn.
Ca
9
Carl_Malm
525d, -03, Touring, m57
Jag hade snarlikt problem med min e39 525d. Då var det ac-fläkten som brann. Elfläkt
Ma
103
MaskinJunior
320d E46 -00
(Volvo 360 -85)
Hej
Jag har haft detta problem på en e30. Det var då så enkelt som att det inte satt något kupéfilter i, så när björkfrön hade tagit sig in till värmepaketet började de helt enkelt brinna och rökfyllde kupén.
Lösningen var rengöring och ett filter helt enkelt.
(Det luktade som bränt trä)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.