|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med ryckig gång och tillslut tändes motorstyrningslampan. Felsökning hos Mekonomen gav felindikering på kamgivare, avgas. Har bytt denna, men den rycker fortfarande om än mindre. Felsökt med INPA och får fram: 2A87 Outlet-Vanos variable cam control test, mechanics. Sluggish, mechanically stuck. Har ggoglat runt lite och det verkar härröra till VANOS solenoiden på avgassidan men det kan tydligen även vara slitna kamlager. Tipsen varierar mellan att ta lös och rengöra och att byta ut den, är det någon här som haft liknande erfarenheter? Mvh Freude am fahren | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Mina 2c sätter jag på att det är O-ringarna på kolvarna som är kassa. Fick liknande flkod på min och när jag rev ned det hela så förstod jag varför jag fick koden. Ringarna var helt slut. Påminde mera om bakelit än mjuka gummiringar. Inte undra på att kolvana tapar i tryck. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Nja, det verkar vara en annan konstruktion på VANOS'en på N52 maskinen, liknar inte alls M52/M54 Freude am fahren |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Mechanically stuck likväl. Skulle plocka ned enheten och kolla läget. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.