|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är Påväg att köpa nytt innertak till min 3,0Si 1977. Men när jag frågar om dragkedjan som jag har mellan takluckan och framrutan finns med får jag till svars att då har jag antagligen eftermonterad taklucka?? Då enligt han så ska dragkedjan sitta bak mot bakrutan? Har eltaklucka och allt ser orginal ut bortsett från en sak och de är att den bara funkar när bilens motor är igång? Tacksam för hjälp med information om hur de ser ut på era bilar! Med vänlig hälsning, | |
|
Om du skall byta innertak måste du flytta över dragkedjan till det nya. Att takluckan bara fungerar med motorn igång beror troligen på att motorn går så trögt att den kräver den högre spänningen. Jag har en ny motor liggande. Vi bytte nyligen innertak på en E3:a och mitt råd är att ta det väldigt försiktigt och att vara noggrann hela vägen. CASCO kontaktlim fungerar bra då det inte "hugger" direkt utan ger tid/utrymme för justeringar. Kanske läge att låta mamma sy in blixtlåset på rätt plats. Passa också på att byta takluckelisterna då allt är nerplockat. Casco även där. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Vad jag förstår de som är de dragkedja på de nya taket men att den sitter där bak på modellen med taklucka? Hur satt dragkedjan på den E3:an Bosse? I övrigt ser allt väldigt orginal och rätt ut. Satt kedjan annorlunda om takluckan var manuell? Att luckan inte funkar med endast tändning påslagen får mig att tro att den är eftermonterad då jag tror att man kopplat den fel. för utan motorn igång är den knäpptyst och med motorn på går den lätt och snabbt på alla håll. |
|
|
Kopiera det som är så blir det rätt. Luckan är original. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| Men hur satt dragkedjan på den bilen? | |
|
Dragkedjan sitter i framkant för att möjliggöra nödöppning/reparation/service/montage. Som jag skrev ovan, kopiera det gamla taket. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Hur gick det med takluckan/innertaket? Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.