AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
903

Texten hänger sig på Autopower via IPad/IPhone

Någon annan än jag som regelbundet råkar ut för att textfältet låser sig när nya inlägg skrivs via IPad eller IPhone? Dvs det går plötsligt inte att skriva mitt i ett halvfärdigt inlägg. Händer aldrig när jag skriver på datorn.

Någon som vet vad det beror på?
Ma
23
Markus Nilsson
330 ci -02 M-tech
320 Touring -98 (e36)
Hej Kristoffer!

Detta har hänt mig ett flertal gånger (via ipad), fruktansvärt irriterande när de gör så! Speciellt om de är ett längre inlägg man har skrivet.
Har dock ingen aning vad detta beror på. Men hade varit intressant och veta

När de händer mig kopierar jag hela texten och starta om webbsidan, händer att de inte funkar heller då lägger jag bara ner;)

Vh

// Markus

BMW - When driving comes to live
Tack för svaret, då verkar det inte vara fel på användaren :-)

Som sagt, händer bara via läsplattan eller telefonen. Trodde först det hade att göra med IOS men det sker som sagt aldrig med min MacBook (eller PC heller...).

Vore bra om någon hade aning om vad det beror på...
Ma
23
Markus Nilsson
330 ci -02 M-tech
320 Touring -98 (e36)
Hej igen!

Trodde faktiskt också att de hade med IOS att göra.. Men tydligen inte då, för hoppningsvis löser de sig.

Vh

// Markus

BMW - When driving comes to live
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Jag är en flitig iPhone- och iPadanvändare, och jag upplever exakt det ni pratar om också. Så ni är inte ensamma. :-)

Det är det enda forumet jag upplevt som har just detta tekniska "hyss" för sig.

/Sb.

Det händer med min Mac Mini som jag har kopplad till vägg-TV också, så det har nog något med Safari att göra.

Händer aldrig när jag kör Chrome, vilken jag bytt till även på mina Mac. Safari har ju tyvärr blivit en usel webbläsare, drar enorma mängder minne (typ 10 ggr så mycket som Chrome).

Jag vet att iPad / iOS haft problem med sin egen version av Javascript - det kraschar ibland så att webbläsaren startas om. Chrome är snabbare, minneseffektivare och mer robust - rekommenderas om ni inte redan använder det.
Det ni kan göra är att stänga ner tangentbordet på iphonen/ipaden sen klicka där ni sluta, så kan ni fortsätta skriva igen Detta händer även när man ska skriva en kommentar på aftonbladet via luren.
ed
776
edge
520dT M -15
Lite ot kanske, men funkar autopower tillsammans med chrome bra för er?
När jag surfar på paddan och ska använd "tillbax knappen" så hoppar sidan tillbax till tex blocket, aftonbladet eller vad jag va inne på innan autopower. I safari så hoppar det tillbax normalt, är ja inne på en tråd så hoppar det tillbax till forumet. Hoppas ni förstår vad jag menar :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.