AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
581

Ska kanske köpa en 2002:a

Jo, jag var och tittade på en 2002 Touring idag. Den har stått i några år och motorn fungerar inte, rost finns, även lite extra skärmar osv. Vad kan vara vettigt att betala för en sådan bil. Motivera gärna lite så jag har lite argument.

525i 1990 24V

Yamaha MountainMax 700
Länk
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Beror lite på priserna varierar ganska mycket från 500-35000, det beror helt på vilket skick den är i
jag gissar på 2-4000 i det skicket du beskriver.

Motorn är väl inte speciellt dyr att byta 1000-3000kr om den är helt slut men det är en del jobb, rost är dyrt och tidskrävande att laga, kolla golvet under reservhjulet och golvet fram, sparklådor osv. ju mer du hittar desto svårare är det ju att få bil av den igen..

Ett körbart objekt som klarar besiktningen kan du hitta för ca 5000, en bil i brukskick 8-15k en fin bil
15-35000.

Här står lite om priser längst ner sidan

Länk

en bra sida för 02 frågor

Länk

Lycka till är den hyffsad och du har tid att fixa lite själv köp! roligare bil för dom pengarna är nog svårt att hitta.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Så du finns här med!
Besvarade ditt inlägg på 02-tavlan...

/Kristian
Det är ju synd att du ska bo i "snöskoterland" för en kompis till mig har en 2002 -74 i bruksskick som har blivit stående i hans garage efter inköp av 525.
Han har även en 2000 -68 i bruksskick. 2000 var faktist med i Norrköpings tidningar i ett motorreportage. Nu vet jag ju i och för sig inte om han har tänkt att sälja dom men om det är någon som är intresserad så kan jag förmedla kontakten.

Mickegywer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.