|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vindrutetorkaren på vår nyinköpta E61 stannar oftast i ett läge ca 5 cm ovanför bottenläget. Ibland om man startar och stoppar några gåger så stannar den i bottenläget. Detta verkar inte vara riktigt rätt eller hur? Har fortfarande garanti så, handlaren får väl fixa det men jag skulle bara kolla först så det inte är någon finess som jag inte förstår! Mvh Anders | |
|
Låter som axeln går trögt. Öpnna shoppingluckan och vrid torkararmen för hand. Den ska gå lätt, om inte får man montera ned och putsa upp axeln och smörja. Jobbet tar högst 30 minuter. Om man ändå gör det kan man också byta den elektriska microbrytaren till shopping luckan. Kostar cirka 300 och verkar hålla cirka 3-4 år. cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
Eftersom du skriver "vindrute"-torkaren, så antar jag att du talar om framrutan? Det låter som att muttrarna i länkaget under behöver dras åt. |
|
| Det hände mig någon enstaka gång på min E61:a men inte varje gång så jag tror inte att det är något mekaniskt som har med axeln att göra. Någonstans i bakhuvudet kommer jag ihåg att detta har diskuterats tidigare på detta eller annat forum. | |
|
Hej Tack för svaren Som sagt det gäller framrutan Jag tror inte axeln sitter löst utan det verkar vara 2 olika stopp som det alternerar mellan. På era bilar stannar den alltid längst ner när man kör intervall också? På en cittra vi hade tidigare så fanns det ett stopp lite längre upp som var till för att man skulle kunna byta torkarblad, är det samma på E61? Eller går det fälla upp torkararmarna i bottenläget? Mvh Anders |
|
|
Kolla här: Länk Det verkar vara ett relä som behöver bytas. |
|
| Har exakt samma problem, det är som DieselRacer skriver ungefär som att det finns två olika stopplägen (med 5-10cm mellanrum). Händer inte alltid men lite då och då. | |
|
Bra info i den engelska tråden. På en bil där hjälpte det att byta en modul. Länk BODY MODULE no 7 på bilden. Vissa hade bytt torkarmotor utan resultat. De flesta upplevde bara problemet när regnsensorn var aktiv, men jag har det ialla lägen där torkaren ska stanna i viloläge. Blir att ringa handlaren i morgon och få dom fixa det på garantin. |
|
|
Nu har bilen varit inne för att fixa problemet med vindrutetorkaren. Dom har bytt torkarmotorn, hoppas det löste problemet. Stort plus i kanten till Lunds bil som lämnade tillbaka bilen både städad och tvättad! Dom kunde väl inte med att se en så smutsig BMW :-) /Anders |
|
|
Tyvärr löste inte torkarmotorn problemet. Nytt försök nästa vecka. |
|
|
Nu har bilen varit inne igen och bytt relät till torkaren, det verkade lösa problemet. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.