|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 528ia från 96 som börjat låta märkligt från höger bakhjul. Jag har spelat in en liten film för att lättare förklara. Jag snurrar hjulet för hand i filmen. Jag tycker det borde låta mer "metalliskt" och konstant om det skulle vara hjullagret som började ta slut. Vad säger experterna, någon som har haft samma problem? Länk // Niklas | |
|
Broms/handbroms som ligger på, knarrandet du hör är damasken som knarrar. Vänligen Mattias |
|
|
Damasken knarrar pga att du har hjulet hängandes och den får en större brytning. Knarrar inte om du har hjulen på marken och rullar. |
|
|
Så lät det ungefär när mitt högra bakhjulslager var sopslut...nu låter det så från vänster sida ett drygt år senare... Jag skall byta vänster bak plus bromssköld snart -funderar dock på att lämna in bilen för det jobbet för det kan jävlas rätt ordentligt på E46:an, men E39 har en mer lättmekad lösning har jag för mig. Har inte haft någon större brådska då bilen används rätt sparsamt just nu och då bara för kortare körningar. BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...kan tillägga att det morrar rätt bra även inne i bilen när man kör, precis som det gjorde precis innan bytet på högersidan. BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Av med oket, smörj okets glidpinnar, och justera in handbromsbackarna ( med hjälp av kugghjulet ). |
|
| Tack för bra svar, precis som du säger Johan B så låter det rätt friskt inne i bilen när man kör. Ska testa med ditt tips Subsoil återkommer när det är gjort med resultat :) | |
| Har nu haft bort oket och smörjt och justerat bromsarna. Problemet kvarstår... Får bli att byta hjullager bak. Någon som har tips på någon bra verkstad i Stockholm som fixar det till ett humant pris? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.