AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.011

Vilka passagerarstolar med sensormatta (årsmodeller) passar till 328i -95

Sida 1 av 2
Jag saknar sensormatta på min M3 passagerarstol och resten som ska sitta under sätet för att koppla in för airbagen. Tidigare ägare har satt i M3 stolar, varav airbaglampan lyser. Behöver nu dessa delar för att kunna släcka lampan. Tänkte använda Hassos simulering. Från vilka årsmodeller/modeller kan jag hämta dessa delar?

Klarar du dig inte med motstånd från Ebay? Fungerar klockrent.
Som det är just nu har jag en kabel som kommer upp från golvet tillsammans med stolvärmen. Så jag vet faktiskt inte vad jag behöver för att kunna släcka lampan. Har du förslag på vad jag ska göra, tar jag tacksamt emot det.
Satt själv denna på min för jag tröttnade på strulet med passagerar stolen.
Fungerar klockrent och till billig peng. Var snabba med frakten också. Tog 3-4 dagar bara.

Länk
Det verkar vara en bra och billig lösning. Men var monterar jag den?
Titta på video klippet som är en bit ner på sidan.

Alla fall så drog jag av kontakten från airbag mattan också på med motståndet där.

Om jag tolkar din skrift rätt, så den kabel du beskrivit på din kommer upp ur golvet ska detta motstånd på där. Se hur kontakten ser ut på ebay och om det kan stämma överens med hur din ser ut för att den ska passa.
Kontakten som sitter vid golvet på min bil, är en liten honkontakt med tre hål. Så den här kontakten går inte att sätta direkt på min.
Okej. Då vet jag inte
Tack för tipset iaf. I annat fall får jag ringa till BMW och fråga.
St
80
StefanE
325ti Compact -04
Om jag tror rätt behöver du nr 13 på bilden:
Länk
Och sedan Hassos lösning.

MVH
Stefan
St
80
StefanE
325ti Compact -04
Delen heter 65776940191 och finns på följande bilar:
Länk

MVH
Stefan
Tack Stefan! Jag ska ringa och kolla ang den här styrelektroniken för sätesavkänning och om jag behöver någon ytterligare kontakt för att fästa Hassos lösning. Eller om jag kan sätta dit ett motstånd på styrelektroniken som Clintan nämnde.
Har ringt både Schmiedmann och BMW och ingen kan på telefon tala om vad jag behöver för delar. Får försöka leta upp en bil med sensormatta inkopplad och se hur det ser ut.
Har du möjlighet att ta bild på din sladd som sticker upp? Kanske det är lättare att få hjälp för dig.

Lägg upp bilden på din sida på garaget eller nått och länka dit.
St
80
StefanE
325ti Compact -04
Jag lägger in bilder i kväll från min bil i kväll.

MVH
Stefan
St
80
StefanE
325ti Compact -04
Bild på elektronik utan sensormatta inkopplad:
Länk
Bild på kontakten från sensormattan:
Länk
MVH
Stefan

St
80
StefanE
325ti Compact -04
För att förtydliga bild 2: Inte den gula kontakten.

MVH
Stefan
Den vita på din bild 2 Stefan påminner precis om motståndet jag länkat till tidigare.
St
80
StefanE
325ti Compact -04
Ja, motståndet simulerar sensormattan, så elektroniken behövs för att koppla på sladdarna upp ur golvet.

MVH
Stefan
Tack Stefan för bilderna. Vad jag kan se så är det den svart dosan (Styrelektroniken) och ett motstånd som jag behvöer. Det enda jag har är det här.

[URL=Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.