|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Epsilon - bra där. I dagens konsumtionshypade samhälle sätter man gärna likhetstecken mellan "mer utrustning" och "bättre bil", men til syvende og sidst så köper man bilen till sig själv och inte till andra och det krävs lite ryggrad att stå emot alla "måsten" som framkallas av både en själv och av andra på detta i övrigt eminenta forum. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Om BMW har så att man kan välja till "kudde att ha under benen" kanske även jag kunde få för mig att beställa med standardstol... Med pubertala uttryck vet jag inte om du menar mitt "horribelt dåliga", men jag anser verkligen att de är så dåliga. Att jag i en ett år gammal bil inte kan sitta utan att ha en extra kudde under låren anser jag är horribelt. Några veckor senare hyrde jag en VW Polo. Att jag i en billig VW sitter bättre än en dyr BMW 1-serie är väl inte rimligt? Sportstolar är dessutom ett tillval som löst kostar (kostade när jag köpte) typ 6-7000, och som är inkluderat i ett av de vanligaste paketen. Det är inte direkt ett M-sportpaket för 30-40 000 eller en navigator för 15 000 (eller i de häraderna). |
|
|
Vi kan väl som sagt komma överens om att det är högst subjektivt :) Förutom de personliga preferenserna beror det såklart även på vilken bil det gäller. Tycker att en E91 318d med comfortpaket, förvarningspaket, isofix, metallic och sportratt har helt okej utrustning. Personligen saknar jag kanske xenon och blåtand. Vet att många även värdesätter dragkrok. Sportstolarna kostade visserligen bara ca 6000kr vid nyköpet, men utan xenon och 17" ser det mest konstigt ut. I så fall är det lika bra att välja Dynamic för 27 900 kr. Då har vi nästan hamnat i samma prisklass som ett M-pkt. Om det hade gällt ett mindre pragmatiskt bilval, typ 330i av samma årsmodell skulle jag ställa andra krav. Som exempel passerar jag dagligen en E91 325i med M-sport, navi prof, panorama, hifi mm, MEN som inte har xenon. Blir lika ledsen varje gång jag ser dess sorgsna pre-lci halogenstrålkastare. Ägaren tänker säkert inte ens på att bilen saknar xenon. |
|
|
Leta efter en Advantage Edition så är problemet löst. Allt du räknar upp var standard. Länk (denna har skinn som tillägg, standard är halvskinn) ------- //Lövet |
|
|
Standard är kanske fel ord att använda, däremot ingår som sagt mycket i Advantage Edition för 33100kr. Bluetooth, metallic och isofix kostar extra utöver detta paket som du ser nedan. Exempel på utrustning till E91 318d 2011: I Dynamic ingår följande utrustning: 255 Lädersportratt 2KU Lättmetallfälg V-eker 285, 17" 481 Sportstolar fram 522 Xenonstrålkastare 563 Belysningspaket 704 M Sportfjädring Pris: 27900kr I Comfort ingår följande utrustning: 3AA Takrails 431 Automatiskt avbländande backspegel, invändigt 4AE Armstöd fram 507 PDC bak 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 663 Radio Professional Pris: 20000kr Advantage Edition innehåller följande utrustning: FMxx Tyg / Läder Impuls, antracit 2KU Lättmetallfälg V-eker 285 255 Lädersportratt 3AA Takrails 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 4AE Armstöd fram 507 PDC, bak 521 Regnsensor 522 Xenonstrålkastare 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 563 Belysningspaket 663 Radio Professional Pris: 33100kr Metalliclack 8500kr Dragkrok 9200kr Sportstolar fram 6200kr Förvaringspaket innehåller: - Dryckeshållare fram - Dryckeshållare i armstöd bak - Förvaringsfack på förarsidan - Förvaringsnät på baksidan av framstolarna 1500kr Barnstolsfästen ISOFIX, fram 900kr Xenonstrålkastare 7500kr Bluetooth 8000kr Osv... |
|
|
Har köpt en 318d Advantage Edition. Tiefesenblau eller vad fanken färgen nu heter, blåtand buisness... Skall hämta nu på måndag. Ser fram emot detta som F*N! Min första riktigt fina bil.... Har aldrig tyckt att en helg kommit mer olägligt! |
|
|
Stort grattis! Ps. Tiefseeblau. Djuphavsblå på svenska:) |
|
| Grattis. Vilka stolar :) | |
|
Sportstolarna ingår i Avd Ed :) Det är väl inte denna? Länk Även om det är en fin bil så har den comfort + dynamic. Advantage Edition kom först till modellår 2011 som ett specialerbjudande inför introduktionen av F30/F31. |
|
|
Aha, det visste jag inte :) Till Walmborg, knyt gärna ihop tråden. Är det denna Länk Vad blev procenten? Går din klocka baklänges nu? |
|
|
Länk! Blev det. Köptes 'osedd' men fick bilder ifrån handlaren. Kanske inget pris att skriva hem om men jag är ändå nöjd, 235 tkr, osså har den ju sportstolar ;) O klockan ska vi inte tala om! J*vla skituppfinning ;) Skall på bröllop i helgen också... Men jag skiter väl i deras lycka, min är ju större! |
|
|
Haha... Grattis! ;) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.