AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.187

Gråa mätar tavlor M5? (E39)

Sida 2 av 2
Ma
2
MarkusW
XC60 -16
S60 -01
Tack för snabbt och informativt svar! Då ska jag undersöka hurvida detta är dokumenterat, ska det vara inskrivet i serviceboken eller hur ska dokumentationen se ut?
Kan stå i serviceboken. Men i mitt fall så har jag en faktura från BMW, där de antecknat mätarställning vid bytet samt skrivit att de "skruvat fram" den nya till samma ställning. Vet ej hur det är på E39 men på tidigare modeller så lyser det den en "punkt" vid mätarställningen om instrumenthuset har ett annat chassienr än de som är lagrat i LKM, en tydlig indikation på att mätarställningen inte stämmer. Kodar man in instrumenthuset korrekt (dvs samma chassienr i instrumenthus som LKM) så kommer denna punkt inte att lysa. Som sagt osäker på "punkten" och E39, men jag tror att det skall vara så. Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
ang. VANOS så la man väl till en liten tryckreserv med backventil som trollar fram lite extra tryck till vanosenheten vid start för att minska rasslet, tror inte det är facelift relaterat utan kom som en egen uppdatering 2000 nånstans, eftermonterat på dom flesta bilarna. (antar att det var en gratis recall-fix?)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.