|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, köpte mig en sv-såld 635Csi -86a nu i maj för att njuta av och skruva med. Har sett att bussningarna nog aldrig är bytt på bilen. Undrar då vart man kan handla det till vettiga priser? Srn måste jag fråga om powerflex, ris eller ros? sen tycker jag personligen att det hade blivit ett skönhetslyft om den blev några cm lägre. Frågan är då om det finns progressiva fjädrar att få tag på så man kan få glida lite mjukt i alla fall och vad man ska ha för dämpare till? | |
|
misstänker att det är en sommar entusiast bil.. Köp orginal bussningar alt att du annvänder nersvarvade e32 bussningar i tryckstagen i framvagnen. pf bussningen...nje men visst är dom lite styvare...dock har jag själv lite dålig erfarenhet av dom. Gamla beprövade bilstein b8 sprint dämpare...sen är de flesta "sänk" fjädrar rätt likvärdiga i hårdhet skiljer inte sååå mkt mellan märkena. Det är samma chassi som e28 och till de bilarna är här skrevit spaltmeter om vad man kan hitta på med de för att få en ännu roligare bil |
|
|
Stämmer bra,. Vad är det då om pf bussningar? Okej, verkar lite tunt med sådana till e24 på ebay mestadels b6 sport. Någon som har erfarenheter av spax dämpare/fjädrar? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.