|
|
|
|---|---|
| Nybilven ägare till en 330. Någon som kan tipsa om ett bra försäkringsbolag? | |
|
Det skiljer extremt mycket beroende på vilka parametrar (din ålder, bostadsort, försäkringshistorik, ev. bonus för flera försäkringar i samma bolag etc.) - det bolag som blir billigast för en person kan mycket väl bli dyrast för en annan, så det tråkiga svaret blir att ringa runt till alla bolag. BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Misstänkte det... Tack för svaret! | |
| Går ju att få offerter via nätet också. Jag har BMW Originalförsäkringar, är supernöjd. Betalar runt en femma/år för helförsäkring på min E91. Priset är inte allt, kolla även innehåll och självrisk. BMW Originalförsäkringar har ställt upp otroligt bra för mig, skulle inte byta även om något annat var lite billigare. | |
|
Säger samma som Robert, BMW Originalförsäkringar- supernöjd, Betalar gärna någon krona mer, inget annat än helnöjd! |
|
|
Såklart man är nöjd innan något hänt. Var ju inte så längesedan en forummedlems 550 vart stulen, han hade IF Bmw orginal, det var ett jäkla jidder innan han fick som han ville. dom var inte tillmötesgående vad jag uppfattade det som. Visst dom kanske är bra, men svårt och veta om man är nöjd om man inte haft skador. |
|
|
Har själv väldigt goda erfarenheter av både IF BMW och TryggHansa; servicedelen och villkoren är för mig mycket viktigare än några hundralappar hit och dit i premie. När man blir äldre (suck) så inser man gradvis att försäkringen är mer än bara en pappersprodukt och en premie man skall betala in - ibland måste man använda den också. :/ ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jag är också nöjd med BMW Original, för mig är de dessutom bland de billigaste. Men de har varit väldigt smidiga när jag har behövt använda dom, vilket som flera andra här också påpekar, är viktigare än att spara några kronor på premien. Som BMW CS-medlem får man dessutom rabatt på bland annat försäkringen. Kommer ihåg tråden om 550n som blev stulen, väldigt trist historia ur alla aspekter. Uppfattade det som att de framför allt gjorde en miss i att besluta att reparera bilen. |
|
|
captainoats - "Såklart man är nöjd innan något hänt." Jag har fått bilen påkörd, vandaliserad med sten och själv krockat den, så jag vet att BMW Originalförsäkringar är bra då de ställt upp 100% vid mina skador. |
|
|
Trevligt med en försäkringstråd som för en gångs skull handlar om hur BRA försäkringen är, och inte hur billig den är. Jag har själv IF på samtliga grejer (Original på bilen då men det är ju IF också) och jag är supernöjd vid de tillfällen jag behövt använda försäkringen. Gjensidige och Trygghansa är bra med bra omfattning på elektronik, medans Watercircles däremot har en rätt smal (läs dålig) omfattning på just maskinskada. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.