|
|
|
|---|---|
|
För den som (av basbeloppsskäl) inte kan välja skinn men ändå vill ha en ljus inredning i sin nya F10 LCI återstår bara venetobeige tygklädsel. Funkar en sån? Är det snyggt? Blir den solkig på nolltid eller är tygklädslarna så bra impregnerade numera att det funkar ändå? Vissa säger tom att de ljusa tygklädslarna håller sig fräschare än de ljusa skinnen eftersom de står emot jeansinfärgning etc bättre. Hur skulle ni ha resonerat? Exteriörfärgen är svart solid. Feel free att blanda fakta och tyckande. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tips, det går ju även stoppa in pengar från egen ficka för att få det man vill när man nått basbeloppgränserna om det är något man vill ha :) |
|
Precis som Jörgen säger går det ju att köpa till, om man har eget företag eller möjlighet att köpa tillbehör för sin bruttolön blir det inte såå dyrt heller. Själv skulle jag inte köpt en bil med ljus klädsel för att jag har tre barn. =) Utan barn skulle jag kört på ljust skinn förutsatt att jag inte tänkt behålla bilen mer än max 5 år. Tycker det flesta bilar med ljusa klädslar ser solkiga ut efter några år men det är supersnyggt när klädseln är ny och fräsch. Nackdel med skinn gentemot tyg är dock att det blir lite halt och varmt om bilen varit parkerad i solen (har själv svart skinnklädsel). |
|
| Jag har haft ljust skinn i flera bilar och det har hållit sig fräscht i flera år trots småbarn i bilen. Så frågan är väl för min del mest hur mycket känsligare en ljus tygklädsel är jämfört med en ljus skinndito. Beskeden jag fått från åf går minst sagt i olika riktningar. | |
|
Jag har just den Venetobeige tygkädseln i min F10. Trivs bra med den, det är mycket trevligare än den murriga, dystra känslan man får med svart/mörkgrå klädsel. Dock vill jag höja ett varningens finger - klädseln blir solkig väldigt fort, och råkar man spilla något (kaffe t ex) är det snudd på omöjligt att få rent. Min bil är 2,5 år och har gått 12.000 mil, och jag har lämnat in den för "riktig" klädseltvätt två gånger, eftersom mina egna rengöringsförsök (inkluderande ångtvätt) bara gjort saken värre. Nu är det ganska skitigt igen, men det får vara eftersom bilen ska bytas in om någon månad. Kan också tillägga, att bilen är ett arbetsredskap, och att jag varken fraktar djur eller barn i den. Alltså - klädseln är trevlig att se på, ger kupén en ljus och luftig känsla - men den blir lätt solkig, och det är mycket svårt (för att inte säga omöjligt) att tvätta den själv med gott resultat. |
|
| Tack Gunnare för dina erfarenheter. "Härligt men farligt", typ. Man får väl köra ungarna och orena bekanta i skuffen helt enkelt ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.