AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.736

Automat vs fördomar

Sida 4 av 4
Instämmer helt med Spider!
Ja så e de..
betterlooking
jag tycker att det beror mycket på vilken bil man kör....en 7-serie hade aldrig passat bra som manuell, men en 3-serie är en bil som ska köras aktivt och då ar manuell ett måste!!!
SÅ DET SÅ!!!

no turboshit
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Det går alldeles utmärkt att köra aktivt i en E38! :)

Mvh Björn
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
trodde faktiskt inte att någon tyckte det var kul med automat.
chagy
Automat är livet.......

Chagy
Aldric
*tycker mest bara typ*
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Självklart skall man ha automat! Skönt att bara glida omkring inne i stan, och snabba omkörningar med kick-down där ingen manuell bil hänger med. Visst kan man köra sportigt med automaten, bara att klicka i sportläge och ge sig ut på en kurvig landsväg.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Citat från en föregående talare: "en bil som ska köras aktivt och då ar manuell ett måste!!!"

Jag körde MER än aktivt med min CAMARO IROC-Z28 med Automatlåda som jag hade förut, den var as-kul med automat, hade en Camaro med manuellåda före och den sög verkligen i jämförelse.

Men, men...samma sak även denna gång, smaken som baken...
An
291
Antiloop
E38 728iA
Tycker att automaten är att föredra i de flesta lägen. Kör man många mil varje dag är det lätt att tröttna på det eviga trampandet med vänsterfoten och ryckandet i klykan.

Det händer dock att man saknar den manuella lådan oerhört mycket ibland. Exempel: På bana (när man passerar kurvans apex och vill ha full kraft så tvekar lådan någon sekund, = dålig utgångshastighet!). Dessutom är automaten inte alls lika snabb i starten. Men för vanlig vardagskörning passar automatlåda som handen i handsken!

BMWCS #04759
BMWCS Syd
KAK
-RW-
En BMW ska vara manuel.
Att Växla en BMW är en helt obeskrivlig känsla.
...tycker de känns lite gammaldags idag med manuell låda, därför åker jag automat, smabbt , smidigt o bekvämt. Tycker syns om de som sitter och arbetar med lådan och måste trampa in den där pedalen dygnet runt.. Gillar stenhårt automatiken.. Med 200hk i ryggen så bryr man inte sig om annat än att njuta och ratta runt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.