|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Instämmer helt med Spider! | |
| Ja så e de.. | |
betterlooking |
jag tycker att det beror mycket på vilken bil man kör....en 7-serie hade aldrig passat bra som manuell, men en 3-serie är en bil som ska köras aktivt och då ar manuell ett måste!!! SÅ DET SÅ!!! no turboshit |
|
Det går alldeles utmärkt att köra aktivt i en E38! :) Mvh Björn |
|
| trodde faktiskt inte att någon tyckte det var kul med automat. | |
chagy |
Automat är livet....... Chagy |
Aldric |
*tycker mest bara typ* |
| Självklart skall man ha automat! Skönt att bara glida omkring inne i stan, och snabba omkörningar med kick-down där ingen manuell bil hänger med. Visst kan man köra sportigt med automaten, bara att klicka i sportläge och ge sig ut på en kurvig landsväg. | |
|
Citat från en föregående talare: "en bil som ska köras aktivt och då ar manuell ett måste!!!" Jag körde MER än aktivt med min CAMARO IROC-Z28 med Automatlåda som jag hade förut, den var as-kul med automat, hade en Camaro med manuellåda före och den sög verkligen i jämförelse. Men, men...samma sak även denna gång, smaken som baken... |
|
|
Tycker att automaten är att föredra i de flesta lägen. Kör man många mil varje dag är det lätt att tröttna på det eviga trampandet med vänsterfoten och ryckandet i klykan. Det händer dock att man saknar den manuella lådan oerhört mycket ibland. Exempel: På bana (när man passerar kurvans apex och vill ha full kraft så tvekar lådan någon sekund, = dålig utgångshastighet!). Dessutom är automaten inte alls lika snabb i starten. Men för vanlig vardagskörning passar automatlåda som handen i handsken! BMWCS #04759 BMWCS Syd KAK |
|
-RW- |
En BMW ska vara manuel. Att Växla en BMW är en helt obeskrivlig känsla. |
|
...tycker de känns lite gammaldags idag med manuell låda, därför åker jag automat, smabbt , smidigt o bekvämt. Tycker syns om de som sitter och arbetar med lådan och måste trampa in den där pedalen dygnet runt.. Gillar stenhårt automatiken.. Med 200hk i ryggen så bryr man inte sig om annat än att njuta och ratta runt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.