AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.734

Automat vs fördomar

Sida 1 av 4
Jag har en automat 328 och de är sportigt och snabbare kan ingen växla typ.. M3 typ, den växlar juh på ett par millisekunder typ. Vem kan slå en sån växling. Fördomar mot automat lådan tror jag ska bort. De flesta tänker när man nämner automat! Gammal Volvo gubb bil som farsan hade på 80-talet..

Va tycker ni andra.. Ja njuter av min lådda iaf!
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Hmm ;)

Jag föredrar spansk låda ;) (Manuel)
Men automat kan va skönt i . ja. vet inte faktiskt..

man måste iaf ha en stor motor..

Länk

Söker Hardtop !!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En gammal automat är inte direkt det sporitga valet typ. En 328iA är en halv sekund långsammare än den manuella typ.

Sen går inte en SMG II låda och vanlig automat att jämnföra eftersom SMG i grunden är manuell låda och inte en automat typ.

Men automat är skönt ibland....typ.
Hoho, jag tycker typ samma som Acey. ;-)

/Micke
Tar ju bort halva känslan i bilkörningen.
Men vore jag taxichaffis i Stockholms centrum skulle jag vilja ha en automat.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

BMW's manuella lådor är bara så j-a sköna och med en sån härlig känsla att det bara inte går att handla automat ;)

Mvh Janne.

Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
jag skall Definitivt ha automat.... När jag bli äldre! ;-)

//Kungen Af Malmö

Länk
318 iS M3
Automat suger typ.

Det roliga med en bil är typ att man ska växla upp och ner typ och ingen jävla automat typ eller.

Skojar bara, det kan vara skönt med automat endast i en merca då typ.

"Kör BMW Så åldras du inte"
BBrahme
Lite är det nog så att en del väljer att åka bil (läs automat)medan andra väljer att köra bil för känslans skull
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
En BMW 4 cylinder typ, skall ju inte ha automat typ.
Men större bil men större motor typ skall ha automat typ.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
9 av 10 förare tar ett fordon snabbare upp till 100 med automat än med manuell. Att växla är en konst:)
Själv finner jag ingen anledning att röra runt i bensinen själv när det finns folk som konstruerad autmatlådor och tagit dem till dess funktion de har idag, dvs topp:)
Asken
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
typ ? ..vaddå typ ? ...mkt typ...det ju så typsikt ;)

Länk

Söker Hardtop !!
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Jag har själv automat i min 325a. Tycker d e hur gott som helst. O ni som tycker att automatare e skit. HUr länge har ni provat?? Kom inte o snacka innan ni provat riktigt. Har en polare me en 325 e36 cab. Han e HELT mot automat... men han har ALDRIG kört en. Så han ska egentligen bara hålla flabben. O sen.. kör i typ 130 på motorvägen o tryck plattan i mattan. Inget i en manuell låda e skönare än en KIKDOWM!!!

Finns på icq: 60288954

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Hade ni torkat er själva i röven om de hade funnits nån maskin som kunde gjort det??

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
KICKDOWN skulle det stå ovan

Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Kan bara instämam med "Janne T"! Tycker att BMW's lådor är underbara att arbeta med!
Sen finns det tydligen dom som jämför dom med att torka sin röv vilket för mig är obegripligt! Hade det funnits en maskin som skulle kunna ha sex med hans fru kanske han hade köpt det med! ;-)

//Kungen Af Malmö

Länk
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Bilen jag har nu är den första jag haft med automatlåda. Det är ju helt underbart !!!! Perfekt i stan, med beröm godkänt på lands- / motorväg. Har svårt att tänka mig en manuell igen, men man skall aldrig säga aldrig. Och läser ni dagboken så ser ni att automat knappast är slöare än manuell. Fråga killen i volvon.....

Joachim
318 iS M3
Vi har en merca CE sportline med dublla kickdown och jag håller med ASKEN att 9av 10 växlar snabbare med automat än manuel.

Men att köra en racerbil typ M3 eller 325iA med automat låda måste vara ett helvete.
Det roliga är att man ska växla.
Tycker jag iallafall.

Constrictor: Mycket bra sagt.

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Constrictor: det var mest menat som ett skämt men vill du ta åt dig det så varsågod.

Någon som har sett när det ringer på mobilen, hos någon som inte har handsfree.
När den är i en rondell/korsning/kurva och manuell låda.....
Alltså svänga svara frikoppla och växla samtidigt....
Ser rätt kul ut....
Men det är klart har jag ingen mobil, och en racer eller svag motor så visst är manuell bra/nödvändig
Men vridmoment gör sig fint i en automat.....
ihop med handsfree är det rena drömmen....:-)

Vill oxå ha kompressor.....
318 iS M3
Kilen: Ja om man är över 90 år gammal så har du goda idéer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.