|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att montera en högre växlad slutväxel på min E46 men funderar på om man stör något med stabilitetskontrollen då? Elektroniken kanske inte är programmerad med utväxlingen? Eller hur funkar det? Jag vill åt lägre varv då jag tycker den är onödigt lågväxlad. ///BMW - Was sonst! | |
| Det borde inte påverka. Har testat DSC på Volvo och vi hade inte utväxling som input. | |
|
Hmm nä hastighetsmätare tar ju signal från sensor i hjulet, likaså dsc. Det borde ju fungera. Har du också femväxlat? Tycker min e46 varvar onödigt mycket med! |
|
|
Japp femväxlat här med. :-) Ja jag tycker också att det borde fungera men man vet ju aldrig. Förr var det ju bara att byta så länge den passade fysiskt. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Skulle du byta, så får du gärna skriva hur det gick sedan här. Skulle själv gärna behövt göra något. |
|
|
Jag kollade efter efter en sexväxlad låda till min förut. Jag har för mig att det ska gå relativt smärtfritt att byta. Men slutväxel kanske är billigare och enklare att byta. Den sexväxlade har samma utväxling på växlarna 2 3 4 5 som den femväxlade. Lite kortare 1:a och så sexan 0.85:1 istället för 1:1 på femman. |
|
|
Jag har sexväxlad låda i min E30 och det är riktigt trevligt. Men betydligt krångligare att byta plus att det är mycket dyrare samt fler saker som lär bytas ut. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.